Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Viasat guld med gammal parabol?

  1. #1

    Viasat guld med gammal parabol?

    Hej, jag som är fotbollstokig känner att jag bara måste ha viasatkanalerna. Jag har en parabol som de som bodde här innan använde, då till analog tv. Men nu tänkte jag skaffa viasat guld och hoppades väl på att det skulle räcka med att bara köpa en box och ett abbonemang och sedan köra igång.
    Jag minns att de som bodde här innan körde viasat med tv3 och tv1000 så jag tänkte att man kanske skulle slippa rikta om den etc.

    Lite suddig bild, tog den sen på kvällen, men ni fattar.



    Tacksam för alla svar! =)
    / anders

  2. #2

    Re: Viasat guld med gammal parabol?

    Citat Ursprungligen postat av rillian
    Hej, jag som är fotbollstokig känner att jag bara måste ha viasatkanalerna. Jag har en parabol som de som bodde här innan använde, då till analog tv. Men nu tänkte jag skaffa viasat guld och hoppades väl på att det skulle räcka med att bara köpa en box och ett abbonemang och sedan köra igång.
    Jag minns att de som bodde här innan körde viasat med tv3 och tv1000 så jag tänkte att man kanske skulle slippa rikta om den etc.

    Lite suddig bild, tog den sen på kvällen, men ni fattar.



    Tacksam för alla svar! =)
    / anders
    Rikta om behöver du inte men tar den emot digitala signaler, men om den inte är för gamal så ska det fungera.

  3. #3
    Den fungerar uttan problem bora köp ett vetigt box!

  4. #4
    Eventuellt måste du köpa nytt lnb.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    Eventuellt måste du köpa nytt lnb.
    Tackar för svaren alla!

    Beställde en triax box nu iaf så jag får se hur det går. Problemet är ju att den sitter så olämpligt. Svårt att överhuvudtaget komma upp dit utan byggställning då den sitter kanske 5 m över gräset.

    Jaja, annars får man väl låta nåt proffs komma och fixa det.

  6. #6
    Köp ett nytt LNB. Så länge din parabol inte ser ut som en åtta efter alla stormar är det inget problem. Däremot har nog väder och vind gjort sitt med ditt LNB som antagligen hade en brusfaktor på 1,0 i början och numera på 30. En bra box ska det också vara so go ahead :-)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 11:47
  2. viasat guld 199 skr-
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 20:05
  3. Viasat Guld
    Av conta80 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 12:09
  4. Viasat guld??
    Av swärdet i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 12:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss