Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Com Hem tappar ev hushåll i Göteborg

  1. #1

    Com Hem tappar ev hushåll i Göteborg

    Framtidenkoncernen säger upp avtal med Com Hem lyder rubriken på ett pressmeddelande från bostadsbolaget, poseidon mfl. Äntligen någon som kaxar sig lite. Avtalet sägs upp vid utgången av det här året. Bra med lite press på den stora draken, det rör sig om ca 70 000 hushåll...Undrar vem som kan komma med en bra offert. Kanske någon som kan sända ut tv-ljud analgot i stereo som vilken liten kabeloperatör som helst kan göra...

  2. #2

    Re: Com Hem tappar ev hushåll i Göteborg

    Citat Ursprungligen postat av egonkatt
    Framtidenkoncernen säger upp avtal med Com Hem lyder rubriken på ett pressmeddelande från bostadsbolaget, poseidon mfl. Äntligen någon som kaxar sig lite. Avtalet sägs upp vid utgången av det här året. Bra med lite press på den stora draken, det rör sig om ca 70 000 hushåll...Undrar vem som kan komma med en bra offert. Kanske någon som kan sända ut tv-ljud analgot i stereo som vilken liten kabeloperatör som helst kan göra...
    Det är ju vanligt att man säger upp avtal innan avtalsperiodens slut eftersom den annars förlängs automatiskt. Detta betyder inte att de kommer byta bort com hem utan så här gör man i stort sett alltid.

    Förmodligen passar de på att förhandla till sig ett bättre pris, men att byta operatör helt på alla Poseidons, Bostadsbolagets och Familjebostäders fastigheter känns orealistiskt.

  3. #3
    Japp precis samma sak här i uppsala.Uppsalahem sa upp sitt avtal med comhem,men givetvis fick dom det nya avtalet igen.Så är det nästan alltid.
    Idioterna på uppsalahem hade ju specat att man krävde just dom tjänster som comhem erbjöd när man tog anbud från andra operatörer så givetvis kunde comhem vara billigast igen.Luktar muta lång väg!

  4. #4
    Många klagar på comhem, men vilken kabeloperatör är bättre isf...?

  5. #5
    Det är svårt att säga vem som är bättre men jag tycker att de stora värdarna ska trycka på genom att tex pressa in gratiskanaler i nätet mm. I mitt boende på en mindre ort slänge det kommunala bolaget ut tele2/kabelvision med huvudet före och istället kom canaldigital med gratis 1-5:an för alla hushåll i stereoljud ska tilläggas. Jag är inte missnöjd med comhems digitala kanaler på något sätt men jag tycker man också kan erbjuda en någorlunda modern standard på de analgoa kanalerna. Comhem ska också he en eloge för att de inte tar ut en massa sunkiga kortavgifter.

  6. #6
    Ska jag vara rent ärlig tror jag nog att ett bostadsbolag med 70000 lägenheter helt problemfritt kan investera i att köra ett eget kabelnät. Kunde min gamla bostadsrättförening med fjuttiga 300 lägenheter ha ett ypperligt nät tror jag nog att det blir ännu lättare och billigare om man har 70000 lägenheter.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av egonkatt
    I mitt boende på en mindre ort slänge det kommunala bolaget ut tele2/kabelvision med huvudet före och istället kom canaldigital med gratis 1-5:an för alla hushåll i stereoljud ska tilläggas.
    Då betalar du för kanalerna via hyran istället utan att du vet det. TV3 och Kanal 5 är nämligen inte gratis för operatörerna. De vill ha betalat precis som alla andra kanaler.

  8. #8
    Varför betala för dom canalerna som sänder reklam ?Är vi Svenskar dummmma i huvudet .
    Kolla vad Finland gjorde Reklam canaler fria resten betala och var glad.
    Jag har trötnat på att betala för reklam.
    Lasse

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av SM6WGQ-6
    Varför betala för dom canalerna som sänder reklam ?Är vi Svenskar dummmma i huvudet .
    Kolla vad Finland gjorde Reklam canaler fria resten betala och var glad.
    Jag har trötnat på att betala för reklam.
    Lasse
    Det är ingen som tvingar på dig kanalerna. Helt frivilligt om du vill betala eller inte. Viasat och grabbarna tycker inte att de får in tillräckligt med flis reklamvägen så de vill ha betalt via abonnemang också.

    Jaha, det här var tydligen inte "boxerdelen". Ja hos ComHem så är det inte lika frivilligt om man vill betala, och visst är det illa att få betala för nått man inte önskar via hyran. En kollektiv straffavgift!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av SM6WGQ-6
    Varför betala för dom canalerna som sänder reklam ?
    Frågan blir naturligtvis varför kanaler som Discovery, MTV och Eurosport ska få betalt av operatörerna men inte TV3 och Kanal 5?

    Jag vet inte var du fått dina uppgifter ifrån men de flesta kanalerna i Finalnd tar också betalt av kabelnäten. Det mstämmer inte att ALLt skulle vara gratis i Finland.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 22:40
  2. CD´s multiabbonemang två hushåll?
    Av ppalm i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:16
  3. 2 st mottagare i samma hushåll?
    Av willys i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 17:08
  4. Nu slocknade det för mig i göteborg
    Av Ripleyonline i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 16:37
  5. Göteborg...
    Av pazuzu i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-07-14, 22:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss