Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ingenting fungerar (DM500C+Comhem)!

  1. #1

    Ingenting fungerar (DM500C+Comhem)!

    Först vill jag bara tacka för bra och hjälpsamma guider!

    Nu till problemen, fick hem min DM500C idag. Flashade in Gemini 3.0 och allt gick bra, följde guiden på denna sida och har installerat både newcamd och mgcamd (eftersom ingenting fungerar). Jag hittar alla kanaler och har en skaplig tv-lista. Jag vet att Viaccess och Conax båda fungerar. Men jag får ingen som helst bild med mitt kort, kortet sitter rätt (i boxen).

    Jag har provat att byta runt med starta stoppa olika cams, konfigurera autocam osv.

    Det är bara svart på t.ex. SVT1, 24 och sådana som jag vet ska fungera.
    Däremot fungerar de okodade DisMix/ppv.

    Jag gjorde ett andra försök med att direkt konfigurera upp en cardserver som jag tänkt ansluta till. Väl där så vill min MP 3.5 inte sättas till Phoenix-läge av MPset i linux (Däremot fungerar det klockrent att sätta Phoenix genom windows). Det står att det lyckas både på COM1 och 2, men cardserver rapporterar ändå reset failed.

    Så nu är jag fast i båda mina vägar jag tänkt prova.

    Snälla hjälp mig med tips!

    EDIT: Jag börjar misstänka orginalkortet som sitter i boxen, det är helty nytt och oanvänt, kan det vara så att det saknar nycklar och heller inte lyckas få några genom DB?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Testa att starta upp kortet i en original box och när det är igång där så flytta över det till Dreamboxen så ska det nog lösa sig... Många softcams har problem med själva uppstarten av ett kort har jag märkt...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Vill minnas att man måste ha en speciell CWS-rad som gör att boxen läser originalkortet.
    CWS = 127.0.0.1 10000 local local 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan cardserv
    Men det kan ju ha ändrats eftersom det kommer nya versioner av Gemini hela tiden.

    Själv har jag inget org.kort å är väldigt nöjd med det. :wink:

    El L :lol: kk :lol:

  4. #4
    El Lokko säger rätt svar.

    Men ännu enklare är att köra Leatherfaces Image, då är det konfigurerat för originalkort.

  5. #5
    Jag startade upp min ena dreambox 500C för första gången i förrgår. Skickade in Leatherface image och det startade direkt med orginalkortet från CH. MEN camd3 som följer med leatherface image vägrar funka längre än 1 minut innan den hänger sig. Installerade newcamd via internet med boxen och nu har den fungerat felfritt sen dess.

Liknande ämnen

  1. vad får jag ut av Comhem + Dreambox dm500c?
    Av Andersson9008 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 11:25
  2. HJÄLP kan ingenting!
    Av kenq i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:11
  3. Fungerar ComHem
    Av Grizzly76 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 13:29
  4. Comhem-kort fungerar ej
    Av pirated i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 08:41
  5. Hur fungerar DVB-C kort med comhem?
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 21:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss