Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Valideringspisset igen

  1. #1

    Valideringspisset igen

    Nån som har råkat ut för detta problem igen och kanske sitter inne på info om hur man kommer runt det?
    /zam
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    jag kör med Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.540.0.CR ACKED.iNTERNAL-ETH0 och den funkar utan problem för mig... kan ladda ner från download.microsoft.com och jag kan köra windows update och inga dryga meddelande som säger att min windows är olaglig

    om du går in i c:\windows\system32 och högerklickar på LegitCheckControl.DLL och kollar vilken version på den?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3

    Valideringspisset igen

    Nu laddade det ner sig:
    "Windows Genuine Advantage valideringsverktyg (KB905474)".
    Jag har lagig XP här, men hemma är det sämre.
    Är det någon nytt "motgift" som skall till?
    Någon som är insatt?

  4. #4
    Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.554.0.Cr acked-CRD

    Hämtas via valfri piratväg.

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Senaste wga skiten från ms är 1.5.708...

    Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.708.0.CR ACKED-ETH0

    finns ute
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Pommes oxå.
    Som vanligt är jag riktigt kass på att söka på nätet. Hittar bara massa moddade.....Ingen som funkar

    -------------------

    Nu hittade jag den... Funka super..
    Tack tack
    Världen är som världen är!

    -Det är en sak att veta vägen ! Men det är en helt annan sak att vandra på den-

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag struntar i windows update sedan dom införde kontrollen. Bättre vänta på SP3 orkar inte bry mig om alla grejer som är fel i windows som dom "fixar" med patchar.

    De dyker bara upp nytt hela tiden.

    Jag hoppas dom inte dumpar WinXP för att satsa på vista, de verkar ju vara ännu sämre.

  8. #8
    Lånar denna tråden lite....

    Jag försöker intstallera Windows.Genuine.Advantage.Validation.v1.5.708.0.CR ACKED-ETH0. Men när jag kör kör den bat-filen som ligger där så får jag ett felmeddelande om att filen kan vara dubblerad eller vad det står. Men programmet lyckades iaf stänga av någon process i början.

    Någon som har någon bra idé?

    Tacksam för all hjälp.

  9. #9

    Valideringspisset igen

    Får du det inte att fungera beror det kanske på att du inte laddat ner senaste WGA med Windows update. Gör det - starta om datorn - kör batfilen - starta om datorn igen och vips har du löst det. Ett annat sätt är att starta datorn i felsäkert läge och lägga in de tre filerna manuellt. Döp gärna de gamla till .old efter exe eller dll innan.

  10. #10
    Tack för ditt svar, men jag kan inte riktigt få det hela att funka som det ska. Även om ja kör datorn i felsäkert läge så står det att den ena filen används av något annat program, som jag tror är Windows. Men ja kan inte se filen som aktiv under processer

    Och tyvärr så har jag den senaste WGA, körde update precis nu.

    // Mikael

Liknande ämnen

  1. Svart i rutan igen? kl 14:12 EDIT FUNKAR NU IGEN
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:21
  2. Nu svartnar det igen ????
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 15:52
  3. Svart igen???
    Av connyp59 i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 10:54
  4. hej igen..
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 22:26
  5. Hej igen...
    Av Knorre i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 23:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss