Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad är skillnad mellan PHPBB och invisionpower?

  1. #1

    Vad är skillnad mellan PHPBB och invisionpower?

    Hej

    Jag tänkte skapa ett nytt forum och jag undrar vad är skillnad mellan PHPBB skript och en som man måste betala som t ex www.invisionpower.com eller vBulttein?
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    lite olika funktioner och olika svårt... phpBB är enligt min egen synpunkt bäst...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    lite olika funktioner och olika svårt... phpBB är enligt min egen synpunkt bäst...
    Tack
    ------------------------------------------------

    Samsung 9500 AY
    Multiprogrammerare 3.5 /1.5
    MII kort

  4. #4
    phpBB är enligt mig bland de sämsta systemen om man ska driva större forum med många aktiva samtidigt. I grund och botten så bygger phpBB på en urusel sökfunktion som drar mycket prestanda och används av många funktioner. Sedan har ju även phpBB mycket säkerhetshål så man får ju uppdatera ofta.

    Ska du ha ett gratis forum så ta dig en titt på punBB istället. Själv bytte jag från phpBB till Invision för 2 år sen. Efter det så halverades cpu användningen på servern och jag slapp byta server. Blev själv förvånad hur stor skillnaden var. Troligtvis så beror detta på att IPB har många inbyggda funktioner för cache samt även är betydligt bättre kodat. Fast å andra sidan kostar det även en hel del. Vbulletin som jag även funderade på innan jag bytte till IPB blev det ej just för att IPB verkade bättre anpassat för att dra mindre prestanda. Sedan så hade IPB vunnit en del tester. Hur Vbulletin är idag vet jag inte riktigt men troligtvis är det helt okej då många stora sidor kör det.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    jag måste tyvärr säga att jag gillar vbulletin mycket mer än phpbb. tycker det är grymt bra. finns enormt mycket funktioner och är överlag bättre måste jag säga. i alla fall det jag testat.
    sen visst, det kostar ju lite pengar att köpa vb och om man ska ta bort copyright-texten blir det ju en tusenlapp till. men som ska du köra ett seriöst forum tycker jag att det absolut är värt att satsa på vbulletin!

Liknande ämnen

  1. Skillnad mellan Sthlm och Luleå?
    Av byluma i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 22:51
  2. Skillnad mellan DragonCam 3.00 & 3.01
    Av hinken i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-13, 13:22
  3. Skillnad mellan Geo32 och Geo34?
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-09, 10:57
  4. Dreambox, skillnad mellan versioner
    Av erikejw i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 08:33
  5. Skillnad mellan geo 32+, 34 och 34CW?
    Av mickebra_88 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-27, 18:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss