Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DSF Sport-Kass mottagning

  1. #1

    DSF Sport-Kass mottagning

    Eftersom jag inte hittade någon forumdel som avhandlar 13 & 19 grader öst, så ställer jag frågan här i CD-forumet.

    Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med taskig mottagning av bl.a DSF, SAT1 & Pro7. Har provat att fininställa parabolen utan lycka. Någon som vet vad problemet är eller har samma dåliga mottagning? Det börjar ju brinna lite i knutarna då fotbollssäsongen med champions league snart börjar...

  2. #2
    1. frågan skulle stälts i övrigt

    2. kan va fukt i kabel, switch, lnb , bara testa o byta ut och se om de felar nånstans...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Jag har haft samma fel det sluta med att alla kanaler på den frekvensen slutade att fungera det hadde kommit in fukt imellan tätningen på lmb huset så elektroniken blev skadad bara att byta ut lmb 200kr

  4. #4
    Har du nyligen skaffat dig en trådlös Dect-telefon? Bryt då strömmen till sändarenheten och se om du får bild. Tyskarna har rapporterat störningar på den frekvensen av trådösa telefoner. Samma fenomen finns även på Thor och Eurosport / TV-biljett, som ligger på nästan samma frekvens.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av K.K.
    Har du nyligen skaffat dig en trådlös Dect-telefon? Bryt då strömmen till sändarenheten och se om du får bild. Tyskarna har rapporterat störningar på den frekvensen av trådösa telefoner. Samma fenomen finns även på Thor och Eurosport / TV-biljett, som ligger på nästan samma frekvens.
    Haha, du är ett geni K.K! Visst var det den trådlösa luren som spökade. Dock har jag haft den här telefonen i ett antal år, så det är lite konstigt. Jag serpå Lyngsat att dom troligtvis bytt transponder. Kan det vara det som är grejen?

    Tack & bock för visat intresse!

Liknande ämnen

  1. Kass diseqc switch?
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 22:38
  2. Kass epg i strong 8700
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 14:07
  3. kass mottagning
    Av goranholm i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 16:41
  4. Är mitt kort kass???
    Av isso38 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 20:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss