Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fjärrkontrollkrångel

  1. #1

    Fjärrkontrollkrångel

    Har en multifjärrkontroll av märket NAD typ HTR-2 som fungerar utmärkt till "alla" mina tv-prylar förutom min DB500-T. Fjärrkontrollen programmerar jag nos mot nos med orginalfjärren och det krävs många omsändningar för att få ok på NAD'en (detta gäller bara vid programmering av DB fjärren) men sen fungerar bara vissa knappar ändå. Är det någon som har några förslag på hur jag skall komma runt detta problem.

    Ett förslag kan ju vara att installera lirc och använda en annan fjärr och sen programmera NAD'en med den, men jag vet inte riktigt hur jag skall göra detta.

    Det kanske finns bättre förslag?

  2. #2
    Jag har en Sunwave 3810 och har samma problem. Finns det ingen som vet vad det är för speciellt med en DB-fjärr?
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

Liknande ämnen

  1. fjärrkontrollkrångel
    Av ph i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss