Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Vilket märke på tvättmaskin&tumlare?

  1. #1

    Vilket märke på tvättmaskin&tumlare?

    Har ni någon rekomendation hurdan tvättmaskin och tumlare man skall köpa.
    Skall vara hållbar och ekonomisk i drift altså AAA tvätt och tork resultat.
    Tänkte att det är säkert någon här som jobbar med såna maskiner här och har expertis kunnande.

  2. #2
    Har själv precis köpt mig en torktummlare från Bosch "WTE 86300SK".
    Har inte hunnit använda den så himmla mycket, men jag tycker den funkar bra och låter lite och ser bra ut.

    Angående tvättmaskin så ska väl Cylindas vara bra, dom som har själva trumman "hängandese" typ som denna http://i.pricerunner.com/prod/0_3_17...T11_White.jpeg

  3. #3
    Man får vad man betalar för som vanligt. Tvättar man varje dag minst en maskin så håller inte de billiga. Köp INTE Ariston den har jag provat och efter 1,5 - 2år så är den sönder och på service säger dom att jag ska nog vara glad att den höll så länge som den gjorde. kul ;-). En sådan maskin är inte gjord för dagligt bruk. En sak som jag har lärt mig är att man ska inte köpa en maskin som inte väger så mycket, det måste finnas mot vikt så att när 5-6kg slungas runt i 1400v/min så ska inte maskinen lyfta och hoppa runt. Den ska vara kraftigt byggd. Det ska ju inte vara någon prynadssak. Jag har en AEG i 10 - 12 000kr klassen och jag är mycket nöjd jag vet att Meile i samma prisklass också är OK!
    Hoppas att du hittar nått bra och bli nöjd

  4. #4
    whirlpool,,cylinda , bosch är bra märken som sällanblir nått fel med..

  5. #5
    Bara för att det är ett namn som whirlpool, cylinda , bosch m.fl. så betyder det inte att maskinen är bra, även stora tillverkare försöker att konkurera med lågprismärken med vissa modeller och då är inte komponenterna av högsta kvallite. Titta på tillverkningsland m.m.

  6. #6
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger

    AAA maskiner

    Cylinda FT 46 och Cylinda TK 40 är bland det bästa vi har köpt till tvättstugan. AAA maskiner som inte är svindyra. 2års garanti o levererade till dörn via http://www.hallbacks.se/ Även 12 mån räntefritt.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  7. #7
    Köpte AEG/electrolux får se om det var värt pengarna. Hoppas att den håller ihop.
    Electrolux som jag hade tidigare så var endast 6 år och där var bytt lager på båda sidor drivmotorn och styrkort en gång.
    tröttnade då lagren för igen.
    Tack för alla tips!

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Miele ska vara bra skit, bäst faktiskt.
    Men de kostar därefter...

  9. #9
    miele o bosch görs på samma ställe

  10. #10
    Köp elons eget märke så får du 5 års garanti
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

Liknande ämnen

  1. vilket kort och vilket program
    Av lacrits68 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-13, 05:33
  2. Vilket os T**m
    Av twotone i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 17:40
  3. ny märke på is skrapan?
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 23:10
  4. Vilket Os?
    Av fr3ddan i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 23:06
  5. Vilket är vilket
    Av [Shadow] i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-25, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss