Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Extrem newbie söker kunskap...

  1. #1

    Extrem newbie söker kunskap...

    Tjena alla,

    Jag har ingen aning om vad ni pratar om här, men jag vill se gratis TV, så snälla hjälp mig.

    Jag har en 1,3Ghz gammal Athlonburk med 512Mb ram, en parabol med två huvuden, en TV och stor lust att inte betala särskilt mycket för någonting alls.

    Jag är beredd att hosta upp lite stålar för lite grunkor för datorn, men absolut inget för abbonemang av något slag. Jag vill se *allt*, så all info om vad jag ska göra, etc., är av intresse. Jag grunkimojar gärna i dagar med datorn istället för att lägga ut pengar, så krångliga mjukvarugrejjer som är gratis är mer tacksamt än dyra hårdvarulösningar.

    Att försöka använda datorn så mycket som möjligt, t ex med PCI-kort och mjukvara, istället för att köpa dreamboxar och jox, vore trevligt.

    Och kom ihåg: Skriv inga mysko förkortningar i svaren utan att förklara dem, eller länka till FAQ:s etc, för annars fattar jag inte vad ni snackar om. :-D

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 062
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Se gratis TV :shock: Lycka till. Ungefär det försöker alla här. Går inte, kommer inte att gå osv.

    Det enda som är någorlunda kostnadseffektivt är Cardsharing, och om det kan du läsa mera på den sidan.

    Och din burk funkar säkert bra som CardServer (med Linux förståss), men något annat kan du inte förvänta dig.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Som ovan skrev, det finns inte så mycket knäckta koder.
    Iallafall inte för svensk tv, där är det cardsharing som gäller.

    Antar att du inte har något parabolkort i datorn! Så skaffa ett sådant så du får kopplat parabolen till datorn.
    Sen kan du börja kolla på programvara för att titta på FTA (FreeToAir, altså gratis kanaler).
    När detta är gjort så kan du titta om du kan hitta giltiga koder till ex. Premiere (finns koder nu men hur länge e en annan sak!) eller kanske fixa cardsharing men några kompisar som är intresserade av billigare tv!

    Står endel om cardsharing i forumet bara du söker....
    Jag har även en guide hur man gör en htpc. Ett tag sedan jag uppdaterat den men den funkar iaf än

    /Mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  4. #4
    Som de säger här: Gratis går inte!

    Jag kör själv cardsharing med ett gäng kompisar. Vi har fullt abbonemang på ComHem å det går loss på runt 60-70:-/månad å för det får vi 69 kanaler i dagsläget.

    Fullt acceptabelt tycker jag.
    Sen att jag slipper bränna en massa musikskivor, å istället har dem i datorn och spelar upp dem via Dreamboxen å får ljudet i surroundsystemet, är bara en sån jävla höjdare. :lol:

    Å det är lika skoj varje gång det kommer en ny image till boxen å få mixtra lite.

    Så mitt råd är att du köper en Dreambox å sätter igång å pilla & mixtra. Det är kanonskoj. :P

    El L :lol: kk :lol:

  5. #5
    Okay! Tack för svaren, det klargjorde en hel del på en gång!

    Då antar jag att jag ska fixa ett DVB-S kort till datorn, alternativt en Dreambox då alltså? Och skaffa vänner som är sugna på att dela kostnaden...

    Vad blir egentligen billigast? Dreambox eller DVB-S? Finns det andra alternativ?

    (Jag har läst *en del* om Dreambox, men jag fattar ändå inte vad som är så speciellt med den - kan man inte göra exakt samma sak med en Linuxburk?)

Liknande ämnen

  1. Extrem parabol.
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 13:28
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 19:58
  3. nån med lite kunskap om conax
    Av chefen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 22:09
  4. Newbie :(
    Av Sphinxen i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 09:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss