Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Boxer vs Canal Digital

Boxer vs Canal Digital

Hallå!

Nu när de spännande ligorna drar igång skulle jag vilja veta vad ni rekommenderar för att ta emot Canal+. Har skaffat en ny lägenhet utan COMHEM så nu är jag fri att välja ett bra digital-TV-alternativ. Jag har sedan tidigare vant mig vid att använda en Dreambox, så det måste bli en sådan nu också (i alla fall en box med nätverksanslutning så jag kan spela in och föra över inspelningarna på min laptop).

Hur ser läget ut med Canal Digital och chipset pairing? Är det realistiskt att tro att de spärrar ut alla gamla boxar som deras abonnenter använder för att förhindra folk att använda nya burkar med "roliga finesser"?

I fallet Boxer rekommenderar de ju en massa boxar på deras hemsida (som antagligen inte har stöd för chipset pairing), så det borde ta hus i h...ete om även de inför något sådant, eller har jag missat något?

Alltså: Bör jag satsa på marksänt eller parabol om jag i första hand är intresserad av sporten på Canal+? Jag är inte i behov av alla deras repriskanaler (Film[23] och CMORE[12]), även om det förstås kan vara kul...

Först o fremst skall du kolla vad kan du ha menar bor du so du kan ha boda box o parabol? mvh

Vid nytecknade av abbonemang för satellit så får du säga att du redan har en box som du vill använda, om dom inte tillåter det så ta deras combobox men ge fan i att någonsin stoppa in kortet i det för att slippa chipset pairing.

Med sport avses då även allsvenskan?
    Isåfall är PPV kanalerna bara tillgängliga via parabol och INTE via boxer.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    men ge fan i att någonsin stoppa in kortet i det för att slippa chipset pairing.
    Det roliga är att jag har satt mitt kort i comboboxen ett par gånger under den senaste tiden för Dreambox inte velat uppdatera det... Men sen när det har gått igång har jag satt det i servern igen och det har fungerat som vanligt... Kanske bara de nya korten som låser sig till boxen...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Fördelen med satellitvarianten är att du får tillgång till flera C+ -kanaler.
    Fördelen med Boxer är att, när du slutar abonnera, ändå har tillgång till SVT-kanalerna + lite annat.

Snacket om pairing är inget annat än en vandringssägen, jag har 3 kort, 3 mottagare av olika typ, (en Combo) senaste kortet sen i april -06.Man har inte driftsatt metoden överhuvud taget! Bevisa motsatsen!

Mina föräldrar skaffade Canal Digital familjepaket strax efter nyår. De använde då deras kort till den medföljande comboboxen.

Jag hade då själv en combobox som jag skaffat ca 1 år innan dem. Där fungerade inte deras kort. Så jag misstänker då att den är låst till deras box.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kronblom
    Snacket om pairing är inget annat än en vandringssägen, jag har 3 kort, 3 mottagare av olika typ, (en Combo) senaste kortet sen i april -06.Man har inte driftsatt metoden överhuvud taget! Bevisa motsatsen!
    Metoden är igång men det verkar inte som dom har dragit igång det överallt bara. Somliga har mer tur än andra :lol:
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av ibi
    Först o fremst skall du kolla vad kan du ha menar bor du so du kan ha boda box o parabol? mvh
    Jodå, balkongen är stor och i söderläge och jag tycker jag borde kunna få tag i några Boxer-vågor med rätt antenn även om jag saknar fri sikt till masten.

Vid nytecknade av abbonemang för satellit så får du säga att du redan har en box som du vill använda, om dom inte tillåter det så ta deras combobox men ge fan i att någonsin stoppa in kortet i det för att slippa chipset pairing.
    Jag har fått för mig att man ibland kan behöva en godkänd box för att uppdatera kortet om man kör Canal Digital med Dreambox. Stämmer detta? I sådana fall borde man väl inte ta deras combobox om kortet kan låsas till den.

Med sport avses då även allsvenskan?
    Isåfall är PPV kanalerna bara tillgängliga via parabol och INTE via boxer.
    Nja, jag är inte så intresserad av allsvenskan men detsamma gäller ju för elitserien så din kommentar är ju bra. En annan fördel med parabol är ju att man slipper beställa ett grundpaket för att sedan kunna beställa Canal+. Visserligen får man ju då fler kanaler med Boxer, men det billigaste alternativet är ju Canal Digitals Canal+-paket. Då får man ju ändå några extra kanaler, tex 5:an, på köpet. Fast 3:an är det väl förstås kört med, för något Viasat-abb lär det inte bli.

Era synpunkter på chipsat pairing verkar vara väldigt olika, men om de inför detta så borde väl väldigt många tittare bli utkastade? Det är väl inte så många boxar som klarar detta eller kan de fortsätta titta även fast deras kort aldrig låses till någon mottagare?

Liknande ämnen

1. Box för Boxer + Canal Digital
    Av b_obba i forum Övriga mottagare
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 21:54
  2. Canal digital, Boxer eller Viasat ???
    Av J15 i forum Övriga mottagare
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 13:43
  3. Prog.info comhem/canal digital/boxer
    Av baron1 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 20:22
  4. Boxer + canal digital
    Av hellow i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-12, 20:20
  5. Canal Digital vs Boxer
    Av Brutux i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss