Hallå!
Nu när de spännande ligorna drar igång skulle jag vilja veta vad ni rekommenderar för att ta emot Canal+. Har skaffat en ny lägenhet utan COMHEM så nu är jag fri att välja ett bra digital-TV-alternativ. Jag har sedan tidigare vant mig vid att använda en Dreambox, så det måste bli en sådan nu också (i alla fall en box med nätverksanslutning så jag kan spela in och föra över inspelningarna på min laptop).
Hur ser läget ut med Canal Digital och chipset pairing? Är det realistiskt att tro att de spärrar ut alla gamla boxar som deras abonnenter använder för att förhindra folk att använda nya burkar med "roliga finesser"?
I fallet Boxer rekommenderar de ju en massa boxar på deras hemsida (som antagligen inte har stöd för chipset pairing), så det borde ta hus i h...ete om även de inför något sådant, eller har jag missat något?
Alltså: Bör jag satsa på marksänt eller parabol om jag i första hand är intresserad av sporten på Canal+? Jag är inte i behov av alla deras repriskanaler (Film[23] och CMORE[12]), även om det förstås kan vara kul...