Citat Ursprungligen postat av ibi
Först o fremst skall du kolla vad kan du ha menar bor du so du kan ha boda box o parabol? mvh
Jodå, balkongen är stor och i söderläge och jag tycker jag borde kunna få tag i några Boxer-vågor med rätt antenn även om jag saknar fri sikt till masten.

Citat Ursprungligen postat av T-bird
Vid nytecknade av abbonemang för satellit så får du säga att du redan har en box som du vill använda, om dom inte tillåter det så ta deras combobox men ge fan i att någonsin stoppa in kortet i det för att slippa chipset pairing.
Jag har fått för mig att man ibland kan behöva en godkänd box för att uppdatera kortet om man kör Canal Digital med Dreambox. Stämmer detta? I sådana fall borde man väl inte ta deras combobox om kortet kan låsas till den.

Citat Ursprungligen postat av T-bird
Med sport avses då även allsvenskan?
Isåfall är PPV kanalerna bara tillgängliga via parabol och INTE via boxer.
Nja, jag är inte så intresserad av allsvenskan men detsamma gäller ju för elitserien så din kommentar är ju bra. En annan fördel med parabol är ju att man slipper beställa ett grundpaket för att sedan kunna beställa Canal+. Visserligen får man ju då fler kanaler med Boxer, men det billigaste alternativet är ju Canal Digitals Canal+-paket. Då får man ju ändå några extra kanaler, tex 5:an, på köpet. Fast 3:an är det väl förstås kört med, för något Viasat-abb lär det inte bli.

Era synpunkter på chipsat pairing verkar vara väldigt olika, men om de inför detta så borde väl väldigt många tittare bli utkastade? Det är väl inte så många boxar som klarar detta eller kan de fortsätta titta även fast deras kort aldrig låses till någon mottagare?