Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bästa Växlingssätt ?

  1. #1

    Bästa Växlingssätt ?

    Hej alla!

    Ska te turkiet om 14 dagar och har börjat fundera på växlingskurse osv...

    saken är den att jag har 500 Euro sen förra semestern som jag ska växla om till turkiska lira...

    vet dock inte riktigt på vilket ställe man får "mest för pengarna" ,

    funderar på bank (SEB) , forex på flygplats (Landvetter) , eller posten i turkiet...

    vill dock helst undvika de sistnämnda då jag hört att dom gärna fifflar med hur mycket man får..

    Andra sätt som jag inte vet om är också välkommna , men vill som sagt få "mest för pengarna"


    Tacksam för tips och svar!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Forex är nog mest fördelaktig.

    Mvh Kalle

  3. #3
    Det bästa är forex men tenk på du har euro du skallvexla in dem först till svkrona o sen till turkisk lira förlust? Är det inte betre o ha dem o anvenda dem der? Mvh

  4. #4
    har läst till mig att dom inte tar euro på så väldigt många ställen i turkiet..

    och nej jag ska inte växla först till svenska kronon och sen till turrkiska lira..

    utan Euro>Turkiska lira

  5. #5
    Det är litte tveksamt om de gör det her i sverige för det gäler först det landets valuta o sen det du vill ha.Det vet jag med sekerhet för jag hade samma prob ner jag skulle vexla.De säger ja ok det går men de räknar först hur mycket det blir i sv krona o sen hur mucket blir i lira. De lever på det. Mvh

  6. #6
    Var i Turkiet förra sommaren och vi använde endast Euro, hade aldrig några problem med att dom inte tog Euro.

  7. #7
    ok kanske de men man priset blir tydligen lite högre om man betalar med eur än lokal valuta så...

    jag kommer åka upp till gbg imorgon och växla om allt på forex..

    tacksam för svaren

  8. #8
    Det bros på hur bra man är på att pruta.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 20:35
  2. Bästa DVB-T motagare? (USB 2.0)
    Av PrOsOn i forum Övriga mottagare
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 06:45
  3. Bästa brandvägg
    Av Stimo i forum Övrigt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-18, 16:03
  4. den bästa
    Av the master i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 08:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss