Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DB 7020 - Signal till flera TV-apparater?

  1. #1

    DB 7020 - Signal till flera TV-apparater?

    Tänkte införskaffa mig en 7020(S?), men tänkte bara höra lite först.

    Nu har jag en digitalbox från canal digital, och den kan inte skicka signalen till mer än 1 TV, så det är alltså bara 1 TV i huset som jag kan se på parabolen på nu.
    Kan jag med 7020 skicka signalen vidare till fler än 1 TV i huset, och således kunna kika på alla kanaler på mer än 1 TV...?
    Mjo, man kan väl bara se på samma kanal på alla TVar som är inkopplade, men det spelar inte så stor roll, bara man kan se det öht på flera.

  2. #2
    du kan ju lösa det redan med din CD-box

    Du behöver bara göra om signalen från scart till RF-signal dvs vanlig antenn siganl.
    Finns RF-generatorer att köpa. Om du har ex video så kan du ju skicka vidare den signale då kan du ju även se på video på de andra apparaterna.

    7020 har RF-utgång

  3. #3
    Hmmm. Jag har en video inkopplad i "kretsen" nu, men den hjälper inget att skicka kanalerna vidare till den andra TVn. Bara 1,2,4 som hänger med i den kabeln.

    Men, man skall alltså kunna se på DBn på flera olika TVar i huset?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du behöver en RF-modulator eller en videosändare (trådlös). MEN du kan bara se på en kanal i taget.

    Tar du en videosändare så kan du även sända signalen från fjärren, så du kan byta kanal på din 7020 remote.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Du behöver en RF-modulator eller en videosändare (trådlös). MEN du kan bara se på en kanal i taget.

    Tar du en videosändare så kan du även sända signalen från fjärren, så du kan byta kanal på din 7020 remote.
    Hmm, just vad jag tänkte med att byta kanal. Om man har en såndär trådlös sändare för bild och ljud, kan jag då sitta i ett annat rum, och byta kanal? låter bra isåfall.

    vad kostar en rf-modulator vs. en trådlös videosändare?

Liknande ämnen

  1. Koppla bild och ljud till flera TV-apparater
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 14:48
  2. Dreambox DM600 till två tv apparater
    Av sampolinen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 19:00
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 15:48
  4. Flera tv-apparater ??
    Av belgare i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 19:51
  5. En box - signal till flera tvapparater?
    Av B0ss i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 06:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss