Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: DB 7020S vs. 500-serien..?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

DB 7020S vs. 500-serien..?

Jo, det är ju såhär att jag tänkte köpa dbox nu, och funderar rejält på vilken jag skall skaffa mig. Antingen 7020 eller 500serien. 500s är det väl som gäller när man kör via sattelit eller....(?)

Och, med tanke på denna tråden; http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=20096
    Så skall jag kunna koppla in min db på ett ställe i huset, och sedan kunna se på dboxen på flera tv'ar i huset. eller iaf 2 olika. 7020 har ju rf-modulator, som väl är det som behövs för att kunna se på boxen på 2 tv'ar, eller? den rf-modulatorn kanske blir upptagen av något annat?

Vad är annars den stora skillnaden? 500s räcker väl egentligen för att kunna kika på alla kanaler? att kunna spela in på boxen är inte så noga, det kan jag göra på min dator istället.

text-tv finns inte att tillgå på 500s eller? vad är det andra stora skillnaderna, förutom att 7020 är lite mer kraftfullare med mer Mhz.

gärna snabba och seriösa svar, då jag skall införskaffa mig boxen vilken dag som helst :P

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Största skillnaden är att 7020s är lite större och har plats för hårddisk... Det är i regel den största skillnaden... Lite hårdvaru skillnader är där också... Ska du bara ha en enkel box som det går att titta på tv med så är 500s kanon...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Är 7020 lika varm som 7025 (den är ju nästan läskigt varm)? Jag tycker att min 500C var betydligt svalare, men hårddisken i en 7000-modell spelar ju också in förstås...
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

Så, man kan ha obegränsat antal kanaelr osv. i en 500s?

hmm, vet faktiskt inte alls vilken jag skall välja. Antingen får jag köpa en 500s och skaffa trådlös sändare för video och ljud, eller så skaffar jag en 7020s som är mer kraftfull och har rf-modulator, så att jag slipper även köpa en trådlös sändare.

valet och kvalet här....

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    500 modellerna har också väldiga värmeproblem...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Gäst

Re: DB 7020S vs. 500-serien..?

Köp 2 st DM 500S (och en twin-LNB) så får du en mycket mer flexibel lösning än att ha en DM7020 och vara hänvisad till att ta emot en kanal i taget. Det öppnar många möjligheter för dig. Om du inte tänker spela in något som du sa så kommer du inte att få ut mer av en DM 7020S.

Värme är inget problem så till vida att utrustningen kan hantera den. Se bara till att den står luftigt så att värmen får en bra chans att cirkulera så får du inga problem.
    Lycka till!

nja, 2st är overkill. SKall nöja mig med en! ;P
    Men ,vet dock inte vilken. Håller på att bli knäpp.
    om jag ända bara skall spela in på en annan dator, så kanske 7020 tappar en hel del, då mycket går ut på att man skall kunnah a hdd i den..?
    fast, skaffar jag 500s så måste jag ju fixa trådlös sändning, eftersom ingen rf-modul finns i den.

Edit:

Är detta en sådan pryl som jag skall införskaffa mig för att kunna kika på min dreambox på andra tv'ar?
    http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092285

edit2:

då jag har 2 LNB'er på min parabol, kan jag då använda båda dessa, och lyckas ta in både VIA och CD i 500s...?

sitter med fingret på beställ-knappen nu!

Gäst
    Citat Ursprungligen postat av TuXi
    nja, 2st är overkill.
    7020 (utan hårddisk) kostar dubbelt så mycket och ger dig nästan ingen extra funktionalitet. Stabilare inspelningar kan du få. Möjlighet att montera in en hårddisk. RF-utgång. Är det värt dubbelt så mycket så är det bara att slå till. Börja med en DM500S annars, det är ingen dålig start.

Men det skilljer ju en hel del till mellan 7020s och 500s, tex, i 500s så finns det ju bara en smartcard läsare, det kan ju ställa till problem om man vill betalar för både CD och Viasat. Sedan är 7020s snabbare och har mer minne. Streamning och inspelning till dator ifrån db:n är betydligt stabilare på 7020:n, att streama HD kanaler på 500s, är enligt min erfarenhet bara att glömma.

Citat Ursprungligen postat av g00ze
    Men det skilljer ju en hel del till mellan 7020s och 500s, tex, i 500s så finns det ju bara en smartcard läsare, det kan ju ställa till problem om man vill betalar för både CD och Viasat. Sedan är 7020s snabbare och har mer minne. Streamning och inspelning till dator ifrån db:n är betydligt stabilare på 7020:n, att streama HD kanaler på 500s, är enligt min erfarenhet bara att glömma.
    skulle ju knappt ha råd att betala för bara en av dem. (via eller cd) :P

hmm. kan ju tänkas att 7020 är stabilare ja, då den är aningen kraftfullare.
    hdkanaler, finns det sådana att få in via VIA & CD?

Liknande ämnen

1. NYINKÖPT 7020s
    Av dog i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 12:48
  2. kvalité på DB 500 serien?
    Av eviln i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 20:04
  3. prison break serien
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:11
  4. Nätvärksproblem i 7020S
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 21:24
  5. 7020S VS 500S?
    Av bjornsson i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 06:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss