HD kanaler, jo, just nu är det nog bara Cmore HD , men SVT ska ju börja sända under hösten/våren. Men, för att titta på HD så måste man alltså streama till en burk och plocka ut bilden där...
HD kanaler, jo, just nu är det nog bara Cmore HD , men SVT ska ju börja sända under hösten/våren. Men, för att titta på HD så måste man alltså streama till en burk och plocka ut bilden där...
Faktiskt köpt mig en 500s nu, men tänkte höra, innan jag köper trådlös bild/ljud.
Tänkte köpa denna; http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092285
Och jag har fått höra att den kopplas in med "röd-vit-gul" eller med scartadapter som hänger med.
Men, då det bara finns en(?) scartutgång på 500s, så blri det ju svårt att både koppla boxen till tv'n, och även till denna trådlösa prylen, eller....?
tack på förhand!
En scartsplitter verkar du behöva. Ett alternativ är att köpa 2 mottagare till den trådlösa lösningen du tittat på. Du är då uppe i tusenlappen ungefär. Lägg till kostnad för några scartkablar så är du nästan (men inte riktigt) uppe i samma kostnad som en DM500 till. :wink:Ursprungligen postat av TuXi
Du ska spela in på en annan dator skriver du. Har du en annan mottagare då? Ett kort i datorn kanske?
Jag behöver ett tv-kort i datorn för att kunna spela in på den, eller vadå?Ursprungligen postat av denniso
hmm, får väl satsa på en scartsplitter, för att kunna koppla in den trådlösa länken, som använder sig utav scart.
aja, gjort är gjort. en 500s är beställd iaf. får väl se om det kommer något gott ur det. får se om jag ens får igång skiten. :P
Hej!Ursprungligen postat av TuXi
Din dator spelar inte in något om du inte har en mottagare i den (TV-kort). Visst kan teoretiskt använda DM500S för att spela in. Man ansluter bara datorns hårddisk över nätverket från Dreamboxen. Det är inte datorn som sköter inspelningen utan din Dreambox. Datorn lagrar bara inspelningen via en utdelad nätverksresurs. Som jag var inne på förut är inte 500:an den bästa när det gäller att spela in. Då är 7020 ett bättre val.Ursprungligen postat av TuXi
Du har köpt bra grejer så det är ingen "skit" och det ska säkert gå bra att få igång den. Är inspelningar något som är intressant för dig så fundera på om du inte ska be dom byta ut den till en 7020 innan du öppnar paketet. Konsumentköplagen ger dig ångertid.
Det fiss ett program som heter NGRAB som du kan använda för att spela in med från din DM500 och det brukar oftast vara god kvalitet. Tyvärr så går man miste om textningen om man använder NGRAB.
Det dyker ofta upp diskussioner om just det där med DM500:ans inspelningar på olika forum. Man brukar prova olika inställningar och byta kablar och man lyckas ofta få det lite bättre periodvis men det finns inget recept som garanterat tar bort symptomen. Dom flesta "experterna" pekar på problem, antingen mjuk- eller hårdvarurelaterade på nätverksinterfacet. Det verkar som om okodade kanaler är lättare att spela in pga den minskade beslastningen på boxen. Det rådet jag kan ge dig är att fundera på hur viktigt det är för dig med inspelningar.
Tack för ingående information, och mycket bra diskussion.
När jag tänker efter, så är faktiskt inte inspelning något viktigt. Hittils har jag aldrig spelat in nånting på vår vanliga digitalbox, med CD. Innan hade jag VIA, men spelade aldrig in något då heller. Fast, man kanske ändrar uppfattning när man väl har tillgång til en masssa kanaler...
Hade jag känt att inspelning var en stor sak för mig, så hade jag nog följt ditt råd att byta ut den, men, tror faktiskt jag klarar mig med 500s, om det bara är inspelningen det hänger på!
tack!