Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: FireDTV C-Ci/FloppyDTV C-Ci eller Twinhan CAB-Ci 2033

  1. #1

    FireDTV C-Ci/FloppyDTV C-Ci eller Twinhan CAB-Ci 2033

    Vet någon om det finns o hitta omskrivna .dll-er till dem här korten så att man inte behöver stoppa i kort utan laddar in koder ur t.ex. en XML lista. Alltså för att slippa byta bland flera kort och istället använda en lista. (javist, du har helt rätt, latheten är inte den enda orsaken)

    Någon som kan något om detta?

  2. #2
    Tolkar frågan som att du vill köra med softcam?!

    Eftersom du frågar om kabelkort så är svaret nej eftersom förutsättningen är att leverantören är hackad och det finns inget sånt idag :cry:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    själva poängen är inte koden utan möjligheten att kunna läsa in koden ifrån annat håll än kortet. koden är inte viktigt, det är .dll drivers som jag vill komma åt och jag tror inte att dem är såpass dumma att göra dem i .NET miljö för då läsar jag dem lätt.

    som du ser har jag inte påbörjat projektet än, det är o komma, vill bara samla på mig lite information innan dess

    tack för ditt svar..

  4. #4
    Vad är det du vill göra igentligen?

    Köra flera HTPC på ett kort?

    Isåfall är svaret cardshare.

    Tycker att det låter som att du försöker uppfinna hjulet på nytt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    jag röstar på TwinhanDTV Cab-CI.
    tror det finns bättre stöd för detta kortet i olika program.

    och fungerar nog med cardsharing.
    själv har jag ett TwinhanDTV Mini Cab å det funkar bra i linux + cs.

    om du hadde tänk dig att skicka koderna från server i ex. xml så får du nog börja från noll med din .dll filer.

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  6. #6
    hehehe ja visst känns det så T-bird, men det är lite av varje. poängen är att jag skall samla konfigurationer/koder ifrån flera kort till en XML lista, för att slipa byta kort, gäller för det mesta sat, men vill även göra det med Cable.
    låt säga så här, flera personer har var sin kort med olika kanaler, då tänkte jag att jag skulle samla dem till en lista och alla skulle dela på dem
    vist man kan ju säga upp alla kort förutom en och köpa till resten av kanaler OCH då får man...?! ironiskt någ
    men, ganska dumt orsak men, bindningstid + då har jag ingeting o göra

    mami? har du kanske några bra sidor med lite info om detta kanske? tänke om det finns några opersource filer för Twinhan.
    har egentligen båda dem kort men börjar väl med Twinhan


    tack för era svar...

  7. #7
    Tänk tanken att ni är 3st som har abb hos comhem och alla har tex 8 favoriter.
    Alla har 8 olika och kör cardshare tillsammans och vips så har alla 3 istället 24 favoriter.

    Tanken är alltså inte ny och det finns fungerande lösningar.

    Den där listan med "koder" kan du lägga ned för det som öppnar en kanal kallas DCW (Decrypted Control Word) och dom genereras nya var 5-10 sekund, blir lite problem att hålla den uppdaterad utan att vara online :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hada
    hehehe ja visst känns det så T-bird, men det är lite av varje. poängen är att jag skall samla konfigurationer/koder ifrån flera kort till en XML lista, för att slipa byta kort, gäller för det mesta sat, men vill även göra det med Cable.
    låt säga så här, flera personer har var sin kort med olika kanaler, då tänkte jag att jag skulle samla dem till en lista och alla skulle dela på dem
    vist man kan ju säga upp alla kort förutom en och köpa till resten av kanaler OCH då får man...?! ironiskt någ
    men, ganska dumt orsak men, bindningstid + då har jag ingeting o göra

    mami? har du kanske några bra sidor med lite info om detta kanske? tänke om det finns några opersource filer för Twinhan.
    har egentligen båda dem kort men börjar väl med Twinhan


    tack för era svar...
    vet inte om några opensource filer till twinhan. å för linux så finns de i kernel.
    men du kan ju kolla i ex. progdvb, för tror att prog (han som gör det) har .dll filer där till olika kort, men de borde vara tagna från BDA drivers för korten (inte säker).

    vet du hur det fungerar med kodade kanaler å kort?
    som T-bird skrev så byter koderna på kanalerna var 5:e-10:e sekund å då måste du fråga kortet efter en ny dekrypterings kod!

    med andra ord, du tänker göra en softcam som har koderna i en .xml fil.
    för att det skall fungera så måste koderna vara knäckta/kända.
    ladda ned en softcam.key fil från något upload center å kolla i den, så ser du lite hur de filerna fungerar för dagens softcams.

    /mami
    VU+ Duo2 DVB-C + Twin DVB-S2 med OpenVix.
    Parabol: 1x Universal LNB + Rotor

  9. #9
    tack skall ni ha
    ni har varit till stor hjälp.

Liknande ämnen

  1. FloppyDTV + CD
    Av CPL i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 15:44
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 16:25
  3. FloppyDTV
    Av Thug i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss