Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ITGate TGS100

  1. #1

    ITGate TGS100

    Någon som har erfarenhet eller vet något om denna mottagare.

    Vad är possitivt respektive negativt. :?:

  2. #2
    Ställde lite frågor i ett annat forum men svaren kommer inte...

    Är det verkligen ingen som idag kör med denna digitalbox?

    Om ni gör/har gjort...
    Vad har ni upplevt som positivt och negativt?
    Är bilden så bra som de påstår?
    Är inspelningsfunktionerna stabila?

    Idag så verkar inte timeshift fungera med ITGate'n och om de inte löser detta så har jag svårt att se hur boxen skall kunna konkurrera med andra liknande boxar som kan det. Det skall även vara ett problem att köra textning vid inspelning då gsub m.fl inte (än) fungerar med ITgate TSG-100.

    Jag funderar som sagt på en ny box och valet står mellan Dreambox 7025s (lite dyr dock), Relook 400s samt ITgate TGS 100. Jag är ganska säker på att jag vill kunna spela in och därmed tittar jag inte på de andra som inte klarar detta. Jag har inga krav på twin tuners då det sällan inträffar programkrockar hemma hos oss.

    Det man är lite rädd för (obefogat?) är att det inte finns tillräckligt med bra mjukvara till ITGate och att Dreambox därmed har ett (för) stort övertag. Jag har dock lite svårt att se varför just dreamboxarna skall vara så mycket dyrare.

Liknande ämnen

  1. Itgate
    Av Lusen i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 20:37
  2. ITGate TGS200 ??
    Av Nofius i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 06:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss