Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: En fråga!

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tackad
    2 gånger

lösning´?

man kanske kan göra så här:Att jag köper en dreambox 500 o tar imot cardshar med don o sen köper en extern tv kort o kopplar dreamboxen i den?Tanken är att windowsmedia center ska kunna sköta allt.spela in på datorn tex.

Va säger ni...är det en dålig ide?

Ska du köpa tv-kort så bör du köpa ett för digital-TV istf att framegrabba Dreambox-signalen (det var väl det du tänkte göra). Det ger överlägsen bildkvalitet och annars kan ju inte Win MC byta kanal vid tex en inspelning.

Dreamboxen kan du ju ha som CS-server, även om jag vet att många rekommenderar en vanlig dator för sådant.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tackad
    2 gånger
    Alltså det är min komps som kommer köra kortet i sin dreambox o dela den till mig.så jag kommer inte ha nån cs hemma.så ja kommer ta imåt den med min dreambox o sen koppla den till nån tvkort.Funkar det så eller``?

Finns det nån extern tvkort nån kan rekomendera som funkar fint?

Om du ändå ska köpa TV-kort så varför inte köpa ett för digital-TV och skippa dreamboxen? CS-klienten kan du ju köra på datorn. Vill du dessutom använda dreamboxen så har du två separata mottagare och det är ju aldrig fel.

Men visst, om du absolut vill koppla bildsignalen från din dreambox till datorn så går ju det också. Det låter bara lite onödigt...
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Viasat
    Comhem

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tackad
    2 gånger
    CS-klienten?Men alltså du säger att det räcker med att jag köper ett digitalt tv kort så kan jag ta imot när min polare delar med sig sitt kort.Sen säger du att jag kan köra CS-klienten på datorn.måste jag he en separat dator o sen koppla den till kortet eller?vag har läst så måste man ha linux då.ELller är jag ute o cyklar?....snälla ..förklara för mig...är inte säker om jag riktigt förstår CS-klienten.

Msn cemilsolmaz@hotmail.com

Du måste ha en CardSharing-klient för att snacka med CS-servern (som din polare har i sin Dreambox). Om du väljer att använda en Dreambox så kör den linux med en CS-klient ombord och om du kör en PC (windows eller linux) så måste du installera en CS-klient på denna. I det senare fallet räcker det med en PC, digital-TV-kort, internetuppkoppling och CS-klient om din polare sköter utdelningen.
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Viasat
    Comhem

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tackad
    2 gånger
    CS-klient ?kan jag bara installera det på min htpc med media center?

Isåfall menar du att ja installerar CS-klient(är det en liten program eller?) på min pc o sen lägger in en tv kort sen uppkoppling o sen har jag canal +?

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Finns lite olika... Det mesta finns dock för linux men det finns även en del till windows... Om du söker lite på forumet så hittar du svar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Tackad
    2 gånger
    Deaaaaaas!

Jag förstår inte riktigt dom där bilderna .Är det nån som kör kardshare som man kan ta del av eller vad är det för nåt`?Är inte riktigt inne i sånt än..

MVH

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Bilderna? Snackar du om mina uptime bilder eller?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss