Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dålig bild på de analoga kanalera.

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungälv, Västra Götalands Län
    Inlägg
    20

    Dålig bild på de analoga kanalera.

    Hej

    Jag har en DM500C (C*mH*m) och har fått allting att fungera, förutom att vissa av de analoga kanalerna har väldigt dålig bild, (SVT 1, SVT 2, Kanal 5 och TV6).
    Har läst i forumet att det är ett välkänt problem och att man ska skaffa en splitter. Det har jag gjort, men har fortfarande samma problem.
    Jag har en splitter med tre utgångar, en till TV:n, en till Videon, och en till DB500C.
    Om jag drar ut antennkabeln till DB blir ovanstående analoga kanaler genast mycket bättre.
    Bör man skaffa sig en antennförstärkare mellan splittern och TV:n/Videon eller......?

    Tacksam för svar.

    /Xecuter 2112

  2. #2
    Antennförstärkare löste mina problem med dålig bild på en del analoga kanaler.

  3. #3
    Samma här. Köpte nåt billigt junk på Biltema för 239kr. Tror den förstärker 15–25db.
    Fick bra bild på alla analoga kanaler och som bonus försvann en del BER på vissa digitala kanaler.

    Testade innan med att galvaniskt avskilja signalerna men det gav inget = alltså det är ingen störning utan DB'n som dämpar signalen. Nu med antennförstärkaren kör jag som vanbligt. Uttag -> DB -> TV.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungälv, Västra Götalands Län
    Inlägg
    20
    Tack för svaren.

    Jag köpte en antennförstärkare på Clas Ohlsson för 149:- och nu fungerar allt alldeles utmärkt.

    //Xecuter 2112

Liknande ämnen

  1. Dålig bild viasatfotboll
    Av mufasa i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 08:13
  2. Dålig bild ?!?
    Av ridgen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 07:10
  3. [LÖST] Dålig bild
    Av Rock´n´Rolf i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:05
  4. dålig bild
    Av almbundy i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-06, 18:16
  5. [LÖST] Dålig bild
    Av mejlaleif i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss