Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Bygga MC PC för Boxer...

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Jag har testat ett antal olika tuners med mdapi i mediaportal
    och är helt övertygad om att kjell.com har dom bilgaste och för mig stabilaste korten har ett firedtv-t kort och ett två pci kort som inte ens kommer i när heten av hastighet vid kanal byten och time shift så jag har köpt 4 st usb stick på kjell för 199kr st och dom funkar kanon ....
    skall kanske säja att jag tagit hem drivers från chip tilverkaren istället för att köra orginalet som följde med ..på cd skivan ...korten är noname men det är den med röd kartong

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    Jag har testat ett antal olika tuners med mdapi i mediaportal
    och är helt övertygad om att kjell.com har dom bilgaste och för mig stabilaste korten har ett firedtv-t kort och ett två pci kort som inte ens kommer i när heten av hastighet vid kanal byten och time shift så jag har köpt 4 st usb stick på kjell för 199kr st och dom funkar kanon ....
    skall kanske säja att jag tagit hem drivers från chip tilverkaren istället för att köra orginalet som följde med ..på cd skivan ...korten är noname men det är den med röd kartong
    Vilket chip är det i detta? Kör du med boxer betalkanaler utan problem i mediaportal? coh till sist fungerar kontrollen i mediaportal?

    /Jesper

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    Red face ...

    Skulle också gärna vilja ha reda på detta.

    Och har varit inne på sidan, hittar inget usb som kostar 199:- eller något kort i någon röd låda. Dom har kanske ändrat prisoch bytt låda, eller?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    hej igen ja det funkar med mdapi i mediaportalen att titta på alla kanaler i boxer packetet som man betalar för

    chipet är af9015 från alfatech sitter i många usb dvb-t

    kontrollen ?? fattar inte vad du menar riktigt men menar du fjärren så funkar den säkert men jag har mina i en server i källaren lte svårt att använda den på clienten eftersom motagaren sitter i usbsticket...

    glömde säja att dom nu mera kosar 299kr antagligen för att dollarn är dyrare...

    gå in på kjeel.com sök på dvb-t det kortat som kostar 299 med nr 98082 är det

  5. #15

    Question

    hej Joxen,

    Så du kodar av betalkanalerna......hur

    Precis shopat dator med tv-kort.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    boxer abonemang...!!!!

    dator (linux newcs 1.67-csp 8.11) med kortläsare från adteknik

    winxp sp3 med mediaportal tvserver med instalerad mdapifilter ....acamd 6.0.3 som plugg + webepg .

  7. #17
    Joxen,
    Sist jag kollade på Mediaportal var nästan 2 år sedan, och då var den inte så stabil och hade rätt hög inlärningströskel. Har därför kört på Media center.

    Hur är Mediaportal idag jämfört med Windows Media Center? Kanske dags att byta. Har så j*kla mycket problem med codecs i MC varje gång jag installerar något som har med video att göra.

    mdapifilter funkar inte alls för MC, eller?

Liknande ämnen

  1. Bygga HTPC
    Av card i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 20:00
  2. bygga HTPC
    Av dr00pyd i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 10:33
  3. Bygga kabelvision box...
    Av m_johan84 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 19:57
  4. Ska ni bygga ut huset?
    Av Thåström i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 11:29
  5. bygga dator
    Av Megaman i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 18:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss