Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Nokia 9310 S Problem med att få in kanaler.

Nokia 9310 S Problem med att få in kanaler.

Har fått en Nokia 9310 S box nyligen, funkar bra fastän den är j*vligt gammal.
    Nu har jag gjort en sökning på HotBird för att få in ryska ORT/Perviy Kanal.
    Den hittar den i söknings dialogen men när sökningen avslutats så finns inte kanalen med i kanallistan för att boxen endast har 1000 kanalers plats varav 500 är upptagna och inte går att ta bort. ORT är nummer 500+ på kanslökningen så därför kommer den inte med, alla 500 kommer med men de över kommer inte in på minnet. Någon som har något tips så ja slipper köpa en ny box? Om det nu inte finns nåt såt ge mig nå tips på en bra och billig mottagare Tack på förhand!

Om jag nu kommer ihåg rätt (rätta mig om jag kommer ihåg fel) så behöver den ett kort för att vara med o leka, det kan vara ett "dummy" kort eller dyl.

Ännu dimmigare minnesbilder säger att den kan patchas med firmware från strong/philips eftersom det är samma hårdvara som i Nokia
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Om jag nu kommer ihåg rätt (rätta mig om jag kommer ihåg fel) så behöver den ett kort för att vara med o leka, det kan vara ett "dummy" kort eller dyl.

Ännu dimmigare minnesbilder säger att den kan patchas med firmware från strong/philips eftersom det är samma hårdvara som i Nokia
    mm hittade detta nyss:

Nokia 9310 S / 9311 S / 9321 S är skräddarsydd för Canal Digitals utbud av kanaler och tjänster på satelliterna Thor och Sirius. I specifikationerna från Canal Digital anges att satellitmottagaren skall ha ett programkort för Canal Digital för att den skall aktiveras för användning (detta kallas för "CAM-lock"). Notera att detta krav gäller alla Canal Digital mottagare oberoende av fabrikat.
    [web:524e3ff622]http://www.nokia.se/support/digitaltv/9321s/faq.php[/web:524e3ff622]

Men vilken firmware? Vilken somhelst som är philips kan det ju inte vara? Och när jag sedan har det är det bara att koppla in paralell/seriell kabeln och göra vad?

Liknande ämnen

1. Nokia 9310 probl. med Titanium
    Av Toyen i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 21:04
  2. Nokia 9310 stänger av sig!
    Av Toyen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 21:49
  3. Atr Till Nokia 9310?
    Av rswork i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 10:00
  4. Nokia 9310
    Av tomahawk i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 17:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss