Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Dela Boxerkort (igen..)

  1. #11
    Hmm...läste lite på minhembio.com och fann ett inlägg om DVBViewer:
    "Kan inte spela in en kodad kanal och titta på en annan kodad samtidigt med softcam nu. Har provat olika lösningar men inget fungerar. Min slutsat är att softcam (softcsa) bara stödjer en kanal åt gången (eller att några ändringar skett i DVBViewern.) Inget problem att köra DVBServer och flera klienter. Dessa kan dock bara se samma kanal samtidigt. Den första klienten som loggat in på DVBServrn bestämmer vilken kanal som ska ses. Går bra att från vilken klent som helst välja valfri kanal så länge den har loggat in först eller körs som ensam klient. (Blev lite rörig förklaring kanske.)
    Fria kanaler inger problem att spela in en och titta på en annan."

    Har pm'at han som skrev det men ej fått svar än...

  2. #12
    Jag vet inte om detta blir "off topic", men jag kör en Pc med original boxerkort via phoenixläsare. NewCs via Win XP.

    Som klienter har jag två dreamboxar 500T som kör Mgcamd och en Dilog DT 550 med dubbeltuner och HD 250 GB - kopplad via Alex Cs- klient för att slippa strula med LCE/WCE.

    Fungerar perfekt!
    Jag kan:
    TV nr 1:Titta på en kanal i Dilogen medan en annan spelas in. (timeshift funkar också)
    TV nr 2:Titta på en tredje kanal medan en fjärde spelas in (om de ligger på samma Mux)
    Tv nr 3.Titta på en femte kanal medan nummer sex spelas in ( samma Mux krävs)

    Jag kanske inte så ofta spelar in tre program samtidigt men det händer....
    Jag gillar verkligen att kunna ha en "mosaik" av olika boxar då de har olika finesser och jag och familjen har olika krav

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ännu bättre vore att ha en trådbunden lösning på SmartWI systemet.

    Då kan man ju skaffa 6-8 dekodrar och dela ett boxer kort på alla. Sedan koppla alla boxar till TVn via en switch. Då har man en egen liten TV studio hemma

    Därefter kan man ju skaffa flera TV apparater, då slipper man fåniga "PiP" funktionen, får man typ MULTI "PiP", dvs man kan se på flera kanaler på en gång på de olika TV apparaterana, iofs kan man få problem med att styra allt via fjärrkontroller hehe

    Vore fint att kunna spela in 6st program parallellt och titta på ett annat

    Fast då är man säkert besatt av TV enligt andra :]

  4. #14
    SmartWI systemet. De nya version 3.0 korten från boxer e inte kul att progga. Testat flera olika prog men hittills inte hittat ngt som funkar bra.

  5. #15
    Vad menar du med progga?

  6. #16
    Jag menar att välja rätt programvara till mastern är lurigt. Jag har provat olika och till 2.0 korten funkar exempelvis 2.15 progget från smartwi utan problem. När jag testat med 3.0 så hänger det sig efter ett tag.

  7. #17
    Ok, men man borde kunna backa till en version som funkar? kanske går miste om annat då iofs?

Liknande ämnen

  1. Boxerkort
    Av centa i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 11:34
  2. Boxerkort ?
    Av norsholm i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 12:10
  3. Svart i rutan igen? kl 14:12 EDIT FUNKAR NU IGEN
    Av PiZZaMaN i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 13:21
  4. Boxerkort???
    Av wrathchild i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 20:02
  5. [LÖST] Boxerkort
    Av Cabdriver i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 14:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss