Det är en säkerhetsrisk därav de inte kör utan kort. Vad säkerhetsrisken ligger är lätt att förstå nu...Ursprungligen postat av atomized
Det är en säkerhetsrisk därav de inte kör utan kort. Vad säkerhetsrisken ligger är lätt att förstå nu...Ursprungligen postat av atomized
fast viasat använder ju faktiskt kort till sina abb ändå...
Ja exakt för att det är en säkerhetsrisk att köra utan. :roll:Ursprungligen postat av trollhattan
loney Aftonblandet TV7 är ju gratis på Thor satelliten.
Dvs inte ens krypterat, jag tar in den helt gratis
(Kanske blir krypterad snart, jag vet inte) men de kvittar tycker kanalen är ganska dålig, bättre ha TV6 gratis i sådana fall
här står lite om VideoGuard
http://www.biohemma.nu/filer/viasati...guard-1-04.pdf
mvh
t
Ringde till Viasat idag och det tog bara 4 minuter sen hade jag bild på Gratiskanalerna.
Synd att jag inte fick Tv3 och TV7.
Uppdaterade min 9780s samtidigt och fick de nya funktionerna som Dolby Digital, Sökning av FTA kanaler samt DVB Textning. Har väntat länge på de funktionerna till den boxen kan jag säga. Runt 5-6 år bara =)
TV7 går fri på 1°W om du har LNB för det.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
PrOsOn precis som atomized sa, har du nordenparabol får du in TV7 gratis från Thor satelliten (som är canal digital).
Som jag skrev tidigare i denna tråd har jag CD redan. Men har en lnb till Viasat mottagare och en lnb till CD mottagare och hade velat haft Tv7 på Viasat mottagaren.
Har ju även motor till min stora parabol men vill inte gärna flytta den och koppla om sladden till Viasat boxen. De va därför.
Nu kör jag
125 cm Parabol med motor. En kabel ner.
75 cm nordenparabol men en kabel för sirus och en annan kabel för Thor.
Jaha då förstår jag.
Off topic kanske, jag förespråkar ju en sammanslagning av CD + Viasat. Om dom vill borde det gå från EU's sida då boxer finns som konkurrent i marknätet. Plus dom har mer kunder nu.
Tror det skulle gynna oss som vill ha flera kanaler, och kanske lite billigare priser ? men de vet man ju inte.