Sidan 9 av 16 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 155

Ämne: Dom fria kanalerna är HELT gratis...

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Om din mottagare har senaste versionen av programvaran som är klar för NDS så har du ett BoxID i menyerna. Kolla på System -> Information eller något liknande. (Kommer inte ihåg vad det heter och jag har inte mottagaren kvar).
    Om du inte kör senaste programvaran på mottagaren måste du uppgradera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Kontroll Boxid - Tryck på menyknappen på din fjärrkontroll.- Välj systeminformation med hjälp av pilknapparna på din fjärrkontroll, tryck OK.- Läs på raden Boxid
    http://www.viasat.se/cm/2.10/2.165/1.283?boxId=1.583
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Om man nu inte har en Viasat-godkänd box så har man ju heller ingen Box-ID. Så frågan är nu om man med en TRex-cam(Dragon-cam) med rätt programvara kan "fejka" en BoxID? eller hur vet Viasat att det BoxID man uppger är "riktig"?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av csan Visa inlägg
    Om man nu inte har en Viasat-godkänd box så har man ju heller ingen Box-ID. Så frågan är nu om man med en TRex-cam(Dragon-cam) med rätt programvara kan "fejka" en BoxID? eller hur vet Viasat att det BoxID man uppger är "riktig"?
    Det skulle inte hjälpa med en BoxID på ett DragonCam.:lol:
    Ett DragonCam hanterar bara ECM och skickar dom till kortet för avkodning.
    Rutiner för passande EMM finns inte, så du kan inte få ett DragonCam frikopplad för SvT.

Mvh Kalle

Köpte en begangnad Thomson DSI 35TH för att få in de friakanalerna. Ringde viasat och aktiverade, dom sa att det skulle fungerar efter ca 15min. Efter 4 timmar ringde jag upp igen, då sa hon att jag skulle ställa boxen på tv4 så skulle hon skicka en ny aktveringssignal. Vips, mitt under telefonsamtalet så kom bilden. Men nu dag senare var bilden borta och den här rutan med "välkommen till viasat ring och aktivera ditt abonemang" var uppe igen.

Någon mer som har upplevt denna osabilitet eller är de min box som är kass?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av c-larsson Visa inlägg
    Köpte en begangnad Thomson DSI 35TH för att få in de friakanalerna. Ringde viasat och aktiverade, dom sa att det skulle fungerar efter ca 15min. Efter 4 timmar ringde jag upp igen, då sa hon att jag skulle ställa boxen på tv4 så skulle hon skicka en ny aktveringssignal. Vips, mitt under telefonsamtalet så kom bilden. Men nu dag senare var bilden borta och den här rutan med "välkommen till viasat ring och aktivera ditt abonemang" var uppe igen.

Någon mer som har upplevt denna osabilitet eller är de min box som är kass?
    Hade samma problem med en Nokia.Ringde då tebax till dem å gnällde.Dem skulle kontakta sina servicetekniker sa dem. Dem hörde aldrig av sig men efter en vecka så ´startade jag upp boxen å då funkade det . Fick även med 3:an å Z-tv. Har funkat nu i ett halvår ungefär.:lol:

Varför hittar man ej någon information om frikanalspaketer mer på viasats hemsida? Det gör iallafall inte jag!

Citat Ursprungligen postat av The Cre8a Visa inlägg
    Varför hittar man ej någon information om frikanalspaketer mer på viasats hemsida? Det gör iallafall inte jag!
    Nej, det är nog inte Viasats tanke att man ska se nåt gratis, men ring deras kundtjänst om du har en godkänd box.

Jag har frikanalpaketet redan, tänkte bara om dom slutar sända dessa kanaler fritt... plus att jag tipsade en bekant, lite snopet om dom skaffar en box o sen slutar det att funktionera...

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av The Cre8a Visa inlägg
    Den som söker, den finner,detta finns att läsa på viasats hemsida!

För att kunna se Viasats frikanalspaket krävs att du har en parabol samt en digital-TV mottagare som är godkänd av Viasat.

Viasats Frikanalspaket innehåller följande kanaler: SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra, Barnkanalen, TV4 och TV6.

Frikanalspaketet är helt kostnadsfritt och du behöver inget programkort för att ta emot kanalerna (förutom om du har mottagaren Pace 460 som kräver programkort).

majos

Liknande ämnen

1. Frysningar på de fria kanalerna pvr600T
    Av fidde_x i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-01, 14:02
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 11:01
  3. De nya fria kanalerna?
    Av mikaelswe i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 22:17
  4. Gratis kanalerna?
    Av sarre i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 09:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss