Kan bara nämna att det funkar mkt bra att ta emot Frikanalspaketet utomlands... :-) Bor själv i Finland. Anser att det är lagligt att göra det i mitt fall (eftersom jag ändå har SVT, TV4 och TV6 via kabeltv, sedan är jag lite speciell som hellre tar emot dem via parabolen. ;-)

Det som suger riktigt mycket är att Viasat inte säljer några abonnemang innehållande de vanliga svenska kanalerna (SVT och TV4) i t.ex. Finland. Trots att de ligger på samma satellitplattform som finska Viasat. Antar att det är samma sak i Danmark/Norge. Man kan få ett abonnemang där TV3 och TV6 ingår men det räcker ju liksom inte riktigt.

GLOBALISERA VIASAT (och övriga TV-operatörer) NU!!!!!!! Inse TV-leverantörer att folk kollar inte längre bara på "sitt eget lands" TV. Så har det varit här i Finland i många år (man har satt upp egna centralantenner i byarna i Österbotten för att kunna ta in och återdistribuera de analoga TV-sändningarna från Sverige), det är bara politikerna och TV-bolagen som verkar vägra inse att det finns en efterfrågan på andra länders TV.

/ Per