Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Ta bort monteringar

men snälla , nog för att man kan vara ny på saker men varför har du skaffat en dreambox när du ändå inte kan något om den?

ja, ursäkta att jag inte kan något, men bara för att man köper en dreambox så behöver man för i h*vete inte kunna något om linux....

hela dreamboxen bygger ju på att man har med linux att göra...

operativet i dreamboxen är linux...

jo, de har jag förståt... men jag kan inget om linux.... o de är därför jag behöver hjälp.... Går de mounta med telnet....? vad är bäst om man ska mounta.... webben eller boxen.....?

De är väll fstab filen som ska editeras om man ska ta bort mountningar?

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

fstab är rätt i andra Linuxar men inte på DB. Då är det filen som vi hela tiden pratar om. Och är det sådana problem att man inte klarar av att editera en textfil så tycker jag att du ska blåsa om din DB.

Om du har varit med på DOS-tiden så känner du dig nog hyfsat hemma i Linux, men om du INTE har den vanan då är det ett ENORMT kliv från att klicka sig fram i tillvaraon och försöka göra något påtagligt i Linux (= editerar textfiler). ALLA konfig är i textfiler, så det är bara att grotta på.

Lycka till
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

okej, tack för all hjälp, men jag tror jag lägger ner nu... den funkar ju bra, förutom att de blir dålig bild när man ska spela in.... men jag får strunta i att spela in helt enkelt.... synd men så är de... tack än en gång för hjälpen.....

tycker du bör skaffa en vanlig pvr maskin istället , du bör klara dig med det så läge du inte kör cs...

Nog för att loolsson verkar mer än lovligt grön på linux (och att vederbörandes ambitionsnivå när det gäller att söka fakta på nätet verkar en smula begränsad) så är det väl ändå så att det är just här på ett forum för Dreambox man skall få ställa frågor om just...Dreambox.

Sen vet jag inte hur det var för dig trollhattan men när jag började med Unix en gång i tiden så hade jag varit väldigt glad över att få ställa frågor på ett forum som det här...men Internet var inte rikigt uppfunnet än då.

...alltså vad jag vill säga är att dom som kan, bör ha tålamod. Dom som inte kan, bör vara så pass ödmjuka så att man inte ställer krav på att få allt serverat.

(slut på lilla filosofistunden)
    Har riktigt svårt med vissa
    Linu* zealots här på forumet !
    KÖR FÖR F*N DET OS SOM DU GILLAR BÄST Å HÅLL KÄFT!

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmm.

Håller med föregående talare. Men ibland är nivån på detta forum under all kritik. Pajkastning är ju bara förnamnet. Och som sagt ska man hålla på med Linux då SKA man lära sig grunderna & definitivt lära sig en editor (typ vi). Annars är man ganska rökt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

1. ta bort monteringar?
    Av kalnins i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 16:55
  2. hur får jag bort den blå menyn???
    Av bonzo79 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 21:08
  3. kan man få bort
    Av ponjac i forum Canal Digital
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 16:52
  4. [LÖST] Problem och ta bort en fil.
    Av Badboy i forum Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-04-12, 20:32
  5. [LÖST] hur tar man bort au:n
    Av papiraul i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 16:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss