Bernoullis det var så jag tänkte från början.
Jag antar att Leatherface säger såhär.
1. Om programen är på oförståligt språk (dvs inte engelska) så behöver förmodligen kanalerna inte betala extra licensavgifter osv. Språket anses vara hinder nog antar jag.
2. Antar att ett och annat icke dubbat program kan visas utan problem för kanalen i fråga.
Jaha så BBC har så att säga kommit undan på de viset ?
Intressant, de visste jag inte. Som tur är det ganska enkelt för oss i Sverige att ta emot dessa kanalerDe kräver iofs större parabol och bättre utrustning men de är inte så farligt.
De är ju just detta som är inte konstigt, nog borde SVT1 och SVT2 kunna sända okrypterat, dom visar ju inte många grejer som är på engelska tycker jag. Det mesta är ju svenska och nog borde dom kunna få något undantag eller tillstånd i alla fall.
Skulle ju vara jättebra för alla som har svårt att ta emot "boxer" att kunna ta emot t.ex. SVT1, SVT2, SVT24, BARN/KUNSKAPS kanalen, SVT Extra, TV4. Och då är det förmodligen TV4 som sänder flest grejer på engelska.
De är ju synd också att man inte från börjar satsade på hårt riktad satellit område, då hade kanske alla i sverige kunnat klara sig med en liten "sky digital" parabol.![]()