Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pure-ftpd och symlinks

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger

    Pure-ftpd och symlinks

    Hej
    Jag försöker få pure-ftpd att följa symlinks trots att users är chroot
    använder pure-ftpd.conf för att konfigurera servern är det något jag behöver ändra i konfig filen för jag får bara ett felmeddelande "550 Can't change directory to /Download/filmer: No such file or directory"

    någon som vet hur man gör?
    kör suse 10
    har kompilerat pure-ftpd med allt
    mvh pazante

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Nu kan jag inte Pure-ftp, men det låter som om den har en "default" mapp som den utgår ifrån, typ /var/pureftp. Kan det vara så att den försöker söka efter din mapp under /var/pureftp.

    Det låter som en logisk förklaring. Man vill inte att ftp ska kunna komma åt överallt. Det är nog därför din symlänkar inte heller funkar. Går nog och fixa genom att ändra på säkerheten & peka om defaultmappen. Men det är inget jag skulle göra.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    123
    Tackad
    3 gånger
    Min tanke var att ha alla users i srv/ftp och ha en download map och en upload till varje user och sen i download mappen göra en symlink till andra mappar är detta nåt som är genomförbart eller är det bara slöseri med tid.

    Om detta inte går kan någon berätta hur jag skall göra för att inte få så att users kan se hela min hårddisk
    mvh pazante

Liknande ämnen

  1. Hur mounta symlinks via NFS?
    Av Djinn i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 20:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss