Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Taskig skärpa!

  1. #1

    Taskig skärpa!

    Ja asså så här ligger det till- jag köpte ny dator idag och ville som ett test kolla på några filmsnuttar som jag såg på yahoo:s startsida. När sekvenserna började såg det ut som om filmerna var typ 70-tals psykedeliska, otydliga konturer och gälla färger. Alltså de såg ganska flummiga ut, man hade svårt att se vad de föreställde. Spel+bilder flyter på bra, inga problem där, men vad tror ni det berodde på ? Har kollat på jobbdatorn- inga problem med den.

  2. #2
    Skulle ju underlätta att veta vad det är för dator, grafik kort, skärm, upplösning samt vilket program du tittar med :roll:
    Kan även vara intressant att veta vad det är för typ av film, drivrutiner och codecs som avnvänds
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3

    Skärpa igen då!

    Jag återkommer i frågan, ska kolla upp allt du frågar efter. Men borde det inte vara så, att om upplösning+drivrutiner till grafikkortet skulle vara felaktiga, så skulle tex spel och bilder också bli "felaktiga"?
    Vad för program jag tittar med har jag ingen aning om, det var nån sekvens som fanns på yahoo:s startsida som sagt.

  4. #4
    Om du kikar på nått online som streamas så spelar ju även uppkopplingen in.

    Du kanke kan bättre lina på jobbet än hemma?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    Nu vet jag!

    Uppdaterade Windows media player, sen funkade allt. Tack för visat intresse

Liknande ämnen

  1. Vad kan taskig bildkvalitét bero på?
    Av Konduktören i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 06:42
  2. Taskig signal
    Av lunda1 i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 17:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss