Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Koppla högtalare?

  1. #1

    Koppla högtalare?

    Hejsan, har en snabb fråga.

    Har köpt 2 högtalare till bilen som jag ska lägga i hatthyllan och nu ska jag dra kablarna, men nu undrar jag hur jag ska koppla in högtalarkablarna till stereon. Jag har en Panasonic CQ-C1311 och på baksidan så finns ju ISO-kontakten som jag har kopplat kabeln från bilen och det finns 2 högtalaruttag (en röd och en vit) det typiska högtalaruttaget. Om jag ska lägga in högtalarkablarna i bilens ISO-kontakt och koppla sedan till stereon, vilka färger ska dem matchas med? Jag har 2 högtalare just nu i bilen och nu är det 2 till jag ska koppla in. Snälla hjälp!

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Du kan testa. Eller om du har manual kan du kolla vilka som är plus och minus, respektive plus och minus på högtalarna.De kan man enkelt testa genom att koppla in dom.

    Färger spelar ingen roll utan vilket uttag som är vad, försök hitta manual på nätet om du inte har någon.

    Att koplla in högtalarna i ISO kontakten är bra, stabil koppling.

    Sedan kör du musik eller vanlig radio på hög volym, sedan ställer du högralarna mot varandra, om ljudet minskar (tar ut varandra) behöver du vända en av sladdarna. Sedan är det ok

Liknande ämnen

  1. Hjälp med högtalare ..
    Av trollhattan i forum Ljud
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 14:22
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-06, 16:53
  3. Högtalare
    Av muhammed_3 i forum Ljud
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 00:10
  4. Hur ska jag koppla?
    Av korden i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 21:15
  5. vad ska ja koppla dreamboxen med?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 10:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss