Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med att koppla ihop datorer

  1. #1

    Problem med att koppla ihop datorer

    Jag har fått ADSL hemma och har bytt dator till en med XP Pro i. Jag har en kombinerad modem/router med anslutningar för 4 datorer. Min gamla dator med win98se har jag delat ut med fullständiga rättigheter. I utforskaren i nya datorn syns ingenting av gamla datorn när jag undersäker nätverket. Hur ska jag göra för att föra över filer till nya datorn? Måste jag bränna CD-ar? Båda datorerna kommer elegant ut på nätet.

  2. #2
    Har du samma arbetsgrupp på bägge datorerna?

    El L :lol: kk :lol:

  3. #3

    Problem med att koppla ihop datorer

    Det tror jag inte - ska man ha det?

  4. #4
    Japp! Arbetsgruppen måste ha samma namn på samtliga datorer som ska ingå i nätverket.

    El L :lol: kk :lol:

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ellokko
    Japp! Arbetsgruppen måste ha samma namn på samtliga datorer som ska ingå i nätverket.

    El L :lol: kk :lol:
    Nej, de måste dom inte

    Alla datorer kan ligga i olika nätverk, den enda skillnaden är att du behöver trycka på några extra knappar om dom inte skulle göra de.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Folke mitt förslag är att söka på nätet om windows nätverk och hur det fungerar, du bör kunna hitta information om detta utan problem.

    Det ska gå att dela filer mellan win98 och winXP, det är inte så enkelt dock, krångligt men ska fungera.

    Varför inte uppgradera win98 datorn till winxp ? en kompis kör WinXP på en compaq p3 800mhz, 512mb minne, 60gb hårddisk. Funkar jättebra. Datorn är inte supersnabb men den är inte så slö så att man lider när man använder datorn.

  7. #7
    Min gamla är Compac PIII 550 med 128 MB minne! Då går inte XP! Jag ska försöka hitta arbetsgrupp i båda datorerna och ändra till lika så får vi se.

  8. #8
    jag kör en p2 350 med 128 går visst...

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Folke aha ok. trollhattan klart det går. Har en burk här p2 450 med 384mb minne men det går ganska segt.

    De är att föredra runt 800Mhz eller snabbare samt 512mb minne. Och egentligen på en slö dator är det ofta problem med minne men så länge man kan ha 512mb ram går det skapligt.

    Trollhat, jag tror det skulle gå mycket bättre om du skaffade mera ram, dessutom är det ju billigt, bara köpa från blocket eller något, å stoppa in.

  10. #10

    Det gick utmärkt

    På win98-maskinen skrev jag arbetsgruppen "Hemma" och på XP-maskinen följde jag instruktionen "Skapa lokalt nätverk" eller vad det hette. Sedan hittade jag win98-maskinen i utforskaren på XP-maskinen. Förmodligen kan man även se omvänt.

Liknande ämnen

  1. KOPPLA 2 DATORER
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 19:59
  2. Koppla ihop två mottagare?
    Av limo i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 11:15
  3. [LÖST] Koppla ihop två digitalboxar?
    Av stormaz i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-22, 13:43
  4. Koppla ihop datorn med tv:n
    Av lasse_nice i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 10:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss