Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bästa mottagningen

  1. #1

    Bästa mottagningen

    Jag har ganska långt till en mast som är belägen i Finland,dryga 13 mil bort.
    Har en sagem ITD-75 ,ny antenn kabel 20m,mastförstärkare 25-35 db förstärkning,triax unix 100el k21-69.
    Jag får in dom digitala kanalerna vid bra väder(klart),nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av digitalboxar och mottagningskänsligheterna på dessa.
    Sagem har väl inte haft allt för bra omdömmen på detta tidigare.
    Är det någon som lyckas få in tex Finland , Danmark eller Tyskland på lite distans. :?:

  2. #2
    Vet inte hur det är i Finland, men denna antenn ska tydligen vara den bästa som finns. http://www.kjell.com/?item=30117&path=

  3. #3
    Åtminstone bland bordsantenner. Kan tänka mig att det finns bättre monster att sätta på taket...
    VU+ Solo 4K, VTi
    DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
    DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
    DM600PVR-S, Gemini 4.60
    DM500T, Gemini 4.60
    DM500C, Gemini 4.50
    Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
    Viasat
    Comhem

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jasså skaffa dig bästa möjliga tänkbara utomhusantenn med stabil montering och mastförstärkning.

    Kostnad runt 1500kr kanske. Då får du klockren bild.

    MacAB DT-75 lär fixa biffen, kolla www.satpro.se

  5. #5
    Du har fått lite förslag :lol:
    Det skiljer mellan boxer mottagarna, En Force 1144T vet jag e riktigt bra. (samma frekvenser/ system på Finland?)
    13mil borde inte va problem med den antennen,jag har runt 10 mil (till GBG) med träd och berg ivägen. Funkade med vissa störningar med den ”lilla” Triaxen(Bor för utsatt för en 100el antenn) ,Skaffade en riktdig lågbrus Mastförstärkare som.. nu ligger bakom Teven. men nu funkar det utmärkt. denna kör jag med Triax MFA307,
    www.elfa.se art.78-039-19

  6. #6
    Hejsan!
    Skrev ett mail till digitv.fi,dom sa att det var väderberoende.Skrev att signalen dippade från 60%-1% om vartannat vid dålig väderlek.Dom sa att det är en reflex signal som jag får in,dom menade att jag ska prova rikta antennen upp och ner?Kanske man kan få in kanalerna via atmosfär studs?
    Tror ej att det räcker med byte av boxen men ska testa med en kompis 1144t.

  7. #7
    Bara å prova,väder och dåligt avstörda fordon stör.
    Min lilla antenn nog är uppvinklad ca 20grader,todde att jag skulle få problem när löven kom på närmaste täden men det går förvånansvärt bra trots den provisoriska placeringen vid nederkanten på taket...

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Du kan ju alltid skaffa kanaler från finland via satellit. Så länge som du kan få digital kort, sänds ju via satellit.

    Varför inte prova den här

    http://www.satpro.se/default.asp?id=11201

    UHF ANTENN DIGIMAX120 kanal 21-69 (116db)

    Ett riktigt monster, då borde du kunna få in kanalerna.

    Plus att du kanske måste fixa upp den i en mast för att komma up kanske 60-100 meter. Då ska det nog gå bra.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 20:35
  2. Bästa OP för dreamstream
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 23:08
  3. Bilsteron svajar i mottagningen
    Av billeh i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 15:50
  4. bästa boxen?
    Av ritchie i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 16:20
  5. den bästa
    Av the master i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 08:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss