Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Mkb Malmö

  1. #11
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Troligtvis kan du göra det...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jimmi det går nog bra, fast jag misstänker att du måste hyra själva boxen av dom i alla fall, det kan vara så att du inte kommer undan, beroende på avtal och annat tjaffs. Vet inte om man bara kan få kortet så att säga. Å andra sidan är conax inte knutet till en specifik box.

    Så du borde kunna köra det i en annan box utan några större problem

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Å andra sidan är conax inte knutet till en specifik box.
    Det går utmärkt för operatörerna att para box med kort även med conax om mottagarna och kortet stöder detta.
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  4. #14
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha ok. Jag förstår, aja men det är i alla fall inget krav i conax standarden eller ?

    För NDS där är det ju så vad jag vet att de knyts till serienummret eller något sådant.

    Jag tycker NDS är mycket jobbigare å krångligare, dessutom finns det t.ex. inga cam-moduler till sky digital eller sky itilia vad jag vet. Viasat har ju cam-moduler men endast för HC anläggningar eller SMATV. Inte till privatpersoner.

    Conax finns ju att köpa överallt dessutom tycker jag det fungerar bättre, stabilare.

  5. #15
    finns moduler som klarar av nds...

  6. #16
    CanalDigital i sverige är redan förberett för pairing när det gäller nya abb och mottagare. Den varianten skall dessutom vara ett snäpp värre än NDS pairing då jag tror det var kortid som är krypterat vilket det inte är gällande NDS. Driftsätter de detta fullt ut är det nog några som får svart i rutan ett tag i alla fall...............
    //hinken
    Dm500C, DM600C utan hdd än så länge

    Assumption is the mother of all fuckups.

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    trollhattan jo då det finns CAM-moduler som klarar NDS (dom bara svenska varianten). I början fanns dom ute på marknaden men sen slutade viasat med detta. Dom krävde inbyggt. Vad jag vet så finns det inte så många CAMar tillgängliga om man vill ha för privatpersoner dvs.

    Hittade en bild, gå ner en bit på sidan så ser du hur CAMen ser ut för Viasat.

    http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?p=1602491

    Hinken, jasså de hade jag ingen aning om, urk.

  8. #18
    Dragon cam funkar fint!För privat personer.Mvh

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ibi jo visst fungerar dom. Anledningen till jag gillar conax bättre är just för att man enkelt kan flytta kort + cam till valfri dekoder om den man kör på går sönder t.ex.

    Samt att många använder conax, billigare och finns mer att välja på samt att man kan fixa kortdelning. De går ju inte med enkelhet att fixa på NDS.

    Visst, dreambox osv, men de är ju ganska dyrt.

    Synd att smartWI inte finns i trådbunden variant :/

  10. #20
    DennisOlof ner det var koder tillgengliga till conax så rätt många personer sa upp sina abb o skafade pirat.Vad gjorde CD började döda sina egna conax cam med olicka versioner.Kommer ihog att det skrevs rätt mycket om det i deta forum" Hjelp kortet funkar inte i min conax cam" .Mvh

Liknande ämnen

  1. Sattelitproffsen i Malmö tar
    Av hinken i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 21:11
  2. Fel kabelnätet i Malmö?
    Av smashhit i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 19:36
  3. Malmö-Örebro
    Av sarajevo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 14:27
  4. mkb malmö
    Av ciki i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 18:16
  5. MKB Malmö
    Av smashhit i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-17, 23:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss