Visa resultat för omröstning: Kommer du att uppgradera till Windows Vista när det släpps?

Antal röster
459. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    78 16.99%
  • Kanske

    128 27.89%
  • Nej

    165 35.95%
  • Vet ej

    60 13.07%
  • Använder inte Windows

    28 6.10%
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Kommer du att uppgradera till Windows Vista när det släpps?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    uppgradera till linux istället....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #12
    Det luttar åt tjafs. :naughty:

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    uppgradera till linux istället....
    Om man vill har riktigt stabilt så gör man de...

  4. #14
    så fort det börjar pratas om MS operativsystem så blir det tjafs på detta ställe. Lite tråkigt....

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Varför blir man så trött på tjaffset mellan "microsoft är bra" eller "linux är bra". Båda operativen har sina egnal posivita och negativa sidor.

    Att tjata om vad som är bra och dåligt och att andra ska byta är bara larvigt. Skärpning.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av maximus
    Det gäller att hänga med i utvecklingen.
    mvh
    dickus
    Ska matkoh missa detta smashläge?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Citat Ursprungligen postat av maximus
    Det gäller att hänga med i utvecklingen.
    mvh
    dickus
    Ska matkoh missa detta smashläge?
    Att säja att man inte hänger med i utveckligen bara för att man inte använder Vista är ju ganska fel. Bl.a pga att windows inte är de enda altenativet. De är ju ungefär som att säja att SAAB användarna ligger efter eftersom VOLVO precis släppt en super bil.

    Samma sak är de på teknikmarknaden, kör man te.x Mac så bryr man sig inte speciellt mycke om vad som händer i Linux eller Windows världen och vise versa. Att säja att man inte hänger med allts tyder ju bara på bristande information från skribenten.

    Linux har för inte så längesedan lanserat XGL, de finns inte i Windows. De tyder inte på att windows användarna inte hänger med i utvekligen. I Vista te.x finns Areo (eller vad de nu kan heta) skinnet, vilket är ett väldigt avancerat gränssnitt precis som XGL.

    Ni får ursäkta att jag upprepar flera saker flera gånger, men jag kan inte låta bli när en användare kommer med ett så ogenomtänkt inlägg.

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Snouser så är det ju ofta.

    Dom som gillar linux, klagar på windows användare, dom som gillar windows klagar på linux användare.

    Alltid samma tjaffs och ganska ointressant, de kvittar vilket operativ man kör, de är ju upp till den som ska använda datorn att bestämma.

    Jag använder fortfarande WinXP och tänker inte byta till Vista. Tycker WinXP funkar bra för mig och ser ingen vits att byta, dom nyheter eller funktioner som kommer finnas i Vista använder jag i alla fall inte.

  9. #19
    En bra argument att upgradera till Vista är säkerheten. En vanlig användare har inte samma rättigheter som admin. Så att säja att man inte kommer att använda dom nya funktionerna är fel.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Ni får ursäkta att jag upprepar flera saker flera gånger, men jag kan inte låta bli när en användare kommer med ett så ogenomtänkt inlägg.
    Tanken var att ni skulle förstå att man kan hänga med i utvecklingen även om man inte uppgraderar till Vista eftersom man kan uppgradera andra bra OS. Men ibland har visst en del bråttom att trycka på Quote... :wink:

    Säkerhetsmässigt är det ingen hit att byta till Vista direkt när det släpps. Varje gång det släpps ett nytt OS är det fyllt av buggar som bara väntar på att attackeras. Det är naturligtvis en anledning till att stora företag väljer att vänta tills det stabiliseras lite. Se bara hur många som än idag ligger kvar på Win2000.

Liknande ämnen

  1. Windows Vista
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:44
  2. Windows Vista ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:38
  3. windows vista
    Av gollen i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:05
  4. Windows Vista på en laptop med Dual-Boot ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss