Visa resultat för omröstning: Kommer du att uppgradera till Windows Vista när det släpps?

Antal röster
459. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    78 16.99%
  • Kanske

    128 27.89%
  • Nej

    165 35.95%
  • Vet ej

    60 13.07%
  • Använder inte Windows

    28 6.10%
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 34

Ämne: Kommer du att uppgradera till Windows Vista när det släpps?

  1. #21
    Att stora företag väntar beror mer på att dom har mycket program som ska funka med det nya och att det är dyrt att byta OS på en stor maskinpark.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  2. #22
    Visst är det också ett skäl Johan, men jag skrev:

    Citat Ursprungligen postat av janbananfan
    Det är naturligtvis en anledning till att stora företag väljer att vänta tills det stabiliseras lite. Se bara hur många som än idag ligger kvar på Win2000.

  3. #23
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    En enkel sak att jämföra med är ju Windows XP 64bit... Hur bra har det slått? Fungerar knappt och sen finns där 1000000000 buggar extra i det som inte finns i vanliga 32bit XP...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface
    uppgradera till linux istället....
    Om man vill har riktigt stabilt så gör man de...
    Ungefär som att inte Gnomes Windowsmanager hänger sig då och då eller att det blir race conditions på diverse program.
    Cordedumpar på grund av defekt hårdvara och liknande.

    Mycket av linux "stabilitet" är intet annat än en myt.
    En stor del av "stabiliteten" sitter i hårdvaran. Minnen som fungerar och liknande.
    Även hur datorer används spelar in.

    Att windows behöver bootas om då och då är en myt.

    Till ämnet. När Service Pack 1 släpps kan man börja fundera på att byta.
    Drivrutiner och liknande måste ju fixas samt OSet måste tweakas så prestandan blir acceptabel. Det är ju ett helt nytt OS så det lär ta en stund.

  5. #25
    Vista är ju helt klart det vackraste OS jag sett, tyvärr så är det för mkt buggar för min smak. Undra om dom kommer att bli besviken när deras taktik att få dom flesta att uppgrader från XP till Vista inte funkar även fast dom skjutit på releasen på nästa servicepack till XP. Själv är jag en sorglig varelse som nyligen uppgraderat från 98 till 2K, men vem vet, nästa kanske blir Vista :smile:

  6. #26
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    eviln jag håller med.

    Windows var ju den överlägsna fönsterhanteraren förut, numera tycker jag att linux/unix har kommit riktigt långt.

    KDE och Gnome är ju riktigt fint och det fungerar skapligt.

    Jag tycker stabiliteten i linux / unix är kanske 40-60% bättre än i windows.

    Å andra sidan är det ju andra faktorer som spelar in oavsett operativ, hårdvaran, vad du använder burken till osv.

    Jag har märkt att kör med t.ex. unix / linux utan att vara ansluten till Internet (ingen LAN kabel) är det mycket stabilt. Lika så med windows, den klarar sig märkbart bättre.

    Oftast när man bantar bort massa onödigt från windows och linux / unix mår dom bättre men å andra sidan blir det mindre användarvänligt.

    De är ju hela tiden en fråga om vad man ska göra. På serversidan föredrar jag dock unix / linux det funkar helt klart bättre

    Men inte så bra som många påstår jämt att windows är skräp osv. De är bara fånigt.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Nillan73
    Vista är ju helt klart det vackraste OS jag sett, tyvärr så är det för mkt buggar för min smak. Undra om dom kommer att bli besviken när deras taktik att få dom flesta att uppgrader från XP till Vista inte funkar även fast dom skjutit på releasen på nästa servicepack till XP. Själv är jag en sorglig varelse som nyligen uppgraderat från 98 till 2K, men vem vet, nästa kanske blir Vista :smile:
    Nja, de slår inte XGL
    För de har du väll sätt

  8. #28
    Det är ungefär lika stor förändring för "svensson" att växla från XP till Vista, som att växla från XP till tex Ububtu 6.10.

    Om man kollar parametrar som att det blir billigare att gå över till *nix istället för Vista, eller går in lite på djupet hur microsoft mer och mer försöker kontrollera marknaden med hjälp av sitt monopol och låsa inne sina kunder, så ser det ju inte bättre ut för Vista. Tex så måste man ha HDCP för att få använda Aero har jag hört (rätta mej om jag har fel).
    Det är ju bara att fråga EU-domstolen.

    Ni som gillar ögongodis ska ta en koll på Xgl, som tidigare nämnts i tråden.

    Själv har jag inte den minsta tanke på att gå över till Vista, när det finns bättre alternativ, som använder resurserna i min dator bättre och som dessutom ger mej friheten att göra vad jag vill med min hårdvara.

  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag orkar inte ens bry mig om vad ni pratar om. "Vista" vad är det för något, är det någon ny leksak eller ?

    Jag är otroligt lycklig i min fungerande miljö, men ska definitivt lägga in XGL !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #30
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    hagge1983 och matkoh så länge som unix/linux fortsätter utvecklas åt ett mera grafiskt håll ökar ju chanserna att dom tar användare från Windows. Det är nog en bit kvar men det jag ju hänt mycket de senaste 5åren.

    Jag hade själv planer på att köra unix/linux men det har inte blivit av ännu. Får se om det kan bli något av detta det närmaste 2åren. Jag har ju en burk jag kan köra på som har hyffsad prestanda :]

    Jag behöver dock lite böcker och annat, de är ganska svårt att få hjälp av folk.

    Fedora är det senaste jag kört, ser grymt ut men datorn som den går på (500mhz) är på tok för seg. Idag behöver man 2Ghz för att det ska vara hyffsat användarvänligt med GUI tycker jag, innan dess var det FreeBSD år 2001.

Liknande ämnen

  1. Windows Vista
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:44
  2. Windows Vista ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:38
  3. windows vista
    Av gollen i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:05
  4. Windows Vista på en laptop med Dual-Boot ?
    Av trollhattan i forum Windows
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss