-
Jag tror inte så är fallet.
Eftersom hon gick med på att skriva bilen i hennes namn så måste hon betala P-böterna. Dessutom fick hon dessa när HON var ägare på bilen. Nu när han är ägare följer inte P-böterna med. (Jag tror så är fallet).
För att vara säker borde hon faktiskt ta kontakt med någon advokatbyrå eller liknande. Det kostar en slant men jämfört med hur stor skulden är så kvittar det.
Kan ju vara bra att veta vad som gäller, vad man kan göra osv.
Vad jag vet är p-böterna inte kopplade till bilen på ett sådant sätt utan kopplade till henne som person eftersom hon ägde bilen då. Man kanske kan hävda att han förfalskat namnteckningen eller något ? Ord står mot ord ju.
Med lite knep borde hon kunna komma undan men det krävs nog advokat hjälp, jag skulle inte tvekat att skaffa detta. Vem vill ha p-bötes skulder på 120000kr
Och mycket riktigt som du säger, ord står mot ord. De hade ju varit skillnad om hon t.ex. fixat ett kontrakt eller liknande som var i korrekt utförande lagligt sätt, där han intydage eller gick med på att alla skulder på bilen, p-böter osv skulle betalas av honom.
Men å andra sidan varför skulle hon då ha gått med på att skriva bilen på sig själv ?
Förut kunde man skriva barn som ägare på bilar men det har stoppats nu tror jag (i alla fall skulle dom ändra i lagen eller något) så att dom som inte har blivit 18år kan äga bilar.
Just för att många skuldsatte sina barn osv genom att skriva bilarna på dem istället för att slippa p-böter osv. Sen vet jag inte om det skrevs av när dom blev 18år eller något. Kan inte så mycket om det där.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler