Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: extra hårddisk

  1. #11
    Spidde
    Gäst
    Du kan boota upp med en gammal win98 eller win me skiva å köra fdisk på den nya hårddisken. Då funkar den

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Varför inte fixa filsystemet mha Linux, då kan du välja ex. GhuHurd eller vilket obskyrt filsystem du vill. Klart bra om man måste fixa en disk till något konstigt system. Linux Fdisk klarar att generera de flesta filsystemen, klart fler än hundra. Starta fdisk & kör kommandot l så får ni se vad som finns att välja.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    matkoh du vet vad som gäller! vad jag kan se så är det en windows fråga så lägg ner linux snacket!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Det var ett rent informativ inlägg, men förståss blir man påhoppad på en gång !

    Suck
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    matkoh du vet vad som gäller! vad jag kan se så är det en windows fråga så lägg ner linux snacket!
    Fast nu är det faktiskt du som har fel, det är ingen windows fråga utan en fråga hur han ska få sin disk att fungera! Kan ju säga att fdisk är väldigt mycket bättre än windows egna diskhanterare...

    Men jag har en fråga, är det en extern disk eller bara en extra? Kan inte se att du har skrivit extern nånstans.

  6. #16
    det verkar som mitt windows inte fungerar.
    Kan inte hitta filer som är .ddl samt att inte explorer.exe fungerar.
    Tror att jag måste intallera windows igen.

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Usch de låter inte kul.

    Installera om suger fett (även för linux / unix). Tar lång tid och alla installerade program försvinner osv

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    matkoh du vet vad som gäller! vad jag kan se så är det en windows fråga så lägg ner linux snacket!
    matkoh kanske syftade på att tonu skulle använda sig av en live-cd med Linux på? Då skulle tonu kunna behålla Windows men samtidigt formatera hårddisken med hjälp av Linux. Har du något förslag på någon bra live-cd distrubution matkoh?

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Varför inte prova "Hirens Ultimate Boot CD", mycket kompetent cd som fixar allt. Inget operativ eller något behövs, bota upp välj program att köra och fixa biffen nästan i alla fall

    http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html

    Hur man får tag i den osv, säger jag inte, de får ni själva klura ut.

  10. #20
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av husmor
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    matkoh du vet vad som gäller! vad jag kan se så är det en windows fråga så lägg ner linux snacket!
    matkoh kanske syftade på att tonu skulle använda sig av en live-cd med Linux på? Då skulle tonu kunna behålla Windows men samtidigt formatera hårddisken med hjälp av Linux. Har du något förslag på någon bra live-cd distrubution matkoh?
    Jag kan medge att jag hade fel denna gången... Fick uppfattningen om Windows när jag läste frågan det var därför... Ber om ursäkt matkoh...

    Bra livecd kan vara allt från Slax till Knoppix eller Ubuntu/Kubuntu...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Hjälp med ny setup + extra DB
    Av jelu71 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 08:22
  2. Extra Fjärrkontroll
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 23:38
  3. extra paket
    Av stwa i forum Boxer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 21:33
  4. Extra antenn?
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 22:21
  5. Viasat Extra 1-6 ...
    Av gammm58 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 21:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss