Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Denna kanal kunde inte hittas

  1. #1
    Spidde
    Gäst

    Denna kanal kunde inte hittas

    Jag får ett medelande på vissa kanaler. Omkåplare denna kanal kunde inte hittas.
    Då kan jag inte se kanalen. Varför är det så och vad kan man göra åt det.
    Har en dm500s med gemeni 3.0. Får det bara på sirius.

  2. #2
    Halo

    Jag får det jag oxå ibland, inte så ofta. Det kan bero på en del saker. Att switchen är dålig. Jag har kört Diseq Hi isolation. Den funkar bra. Har du paraflaxen optimerad? Kolla även så att du inte har dåliga kontakter. Twist-on kontakter är i inge vidare. Man får reflektioner i dom.


    //snake

  3. #3
    Har även dessa jag med och verkar myclet bero på beroende vilken transponder den går över...så som jag fattat det...

    Något som är sjukt är när ja gör en sökning för Viasat för manuell del så kan jag få tillräkligt bra på 12034 (Te x Disney Channel) men när ja gör en sökning hittar den kanaler där genom den men ej TV100 te x som ligger på samma hur kommer det sig.

    Samt har en Nordenparabol som har dubbla huven och ena huvet Thor har jag 83 % i SNR men när ja koppla in SIRIUS huvudet så får ja max 60% i SNR någon som har någon bra ide hur jag kan få detta o funka ihop ?
    Kör med DISECT Switch samt Dreambox 500...

    En annan fråga med var o pilla lite på Transpondersen manuellt för Sirius och ställde om lite, går det att manuellt eller auto ladda ner transpondersen igen som det är STD. ?

  4. #4
    Nofius:
    Du har en Nordenparabol

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nordenparabol är verkligen skräp (dom som nu har detta). Skaffa Europaparabol direkt.

    De finns ju gratiskanaler på Astra 19.2 och Hotbird 13.0

    Inte så värst många på engelska men det finns ju.

  6. #6
    Orko trodde det va en Europa haha, jaja Nordenparabol då...

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Enkelt, europaparabol har 4st LNB, nordenparabol har 2st LNB. Så ser det ut i vanliga fall, det beror på vart man riktar parabolen iofs men ändå.

  8. #8
    har Nordenparabolen...

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    I alla fall finns följande kanaler som jag tittar på (inte jätteofta men i alla fall). Sedan är det klart dessa kanaler finns ju numera på en nordenparabol i alla fall. Så det är inte viktigt.

    Då är det bättre att ta in Astra2D, då får man BBC1-4, ITV, och flera kanaler i framtiden gratis. Förutsatt dom inte krypteras. Man behöver dock en 1.8 meters parabol för att man ska kunna få in kanalerna. Tursamt har jag här en 2 meters så de funkar bra.

    CNN och Travel Channel är bäst på astra men om travlen channel försvinner finns ju bara nyhetskanaler kvar på engelska.

    Travel Channel
    CNN
    EuroNews
    Sky News International
    BBC Europ

  10. #10
    "Jag får ett medelande på vissa kanaler. Omkåplare denna kanal kunde inte hittas"

    Hmmm...så hade jag i somras oxå...vet inte själv hur jag fick till det då...förmodligen nå glapp...förr när det hände för ett par månader sen så var det helt klippt...
    Tuner delen var trasig...verkar som det e ett bestående problem med 500 modellerna...

Liknande ämnen

  1. Omkopplare: denna kanal kunde ej hittas
    Av Grizzly76 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 16:20
  2. Omkopplare, denna kanal kunde ej hittas!!!
    Av Kingen71 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 18:28
  3. "Denna kanal kunde inte hittas!"
    Av ZLASK i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 18:53
  4. Kanalen kunde inte hittas
    Av chrilleP i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 17:54
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 05:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss