Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur skall ADSL-splittern egentligen kopplas?

  1. #1

    Hur skall ADSL-splittern egentligen kopplas?

    Hej! Jag har fått ADSL hemma. Det är viktigt att ADSL kopplas in i första jacket. Då jag hade kortslutit mellan de vänstra och mellan de högra terminalerna i det gamla förstajacket, gjorde jag ett nytt första jack enligt bifogad jpg-fil. ADSL-splittern kopplade jag in i det nya första jacket medan övriga telefoner etc fick vara anslutna som förut. Telefonen i ADSL-rummet var kopplad till det gamla förstajacket. Det blev ett jä*la brus i den telefonen och jag hade stora svårigheter att höra helpdesk röst när de hjälpte mig att konfigurera eposten. Längre in i huset brusade det inte så farligt i de telefonerna. Jag trodde det var fel på ADSL-splittern och köpte en annan som såg likadan ut. Samma brus! Sen köpte jag en som var större och dyrare i Teliabutiken. Samma brus. Sen visade jag hur jag kopplat för personalen i Teliabutiken och då skulle jag koppla telefonen i ADSL-rummet i splitterns kontakt i stället. Mycket bättre! Men nu kvarstår att nu vill jag ha denna bättring även i resten av huset. Hur gör jag?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Här har du informationen du söker

    http://tekniken.se/dsl/

    Här står det hur man ska plugga in.

    http://tekniken.se/dsl/doc/tele22se.html

    Blir nog bra det där

    KENs sidor är guld, varit med i många Intenet tidningar dessutom, mycket bra hjälp när man skaffar ADSL så att telefonsystemet hemma är korrekt och fungerar som det ska.

  3. #3

    Hur skall ADSL-splittern egentligen kopplas?

    Tack för tipsen!
    Jag har ju kopplat enligt de anvisningarna ser jag.
    Nu kommer jag att försöka ordna så att alla övriga telefoner i huset blir kopplade via en propp som sitter i splitterns uttag. Det blev ju tystare när jag flyttade en telefon dit.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    folke bra de är viktigt att alla telefoner är rätt gjorda, kontakterna osv.

    De tar bort massor av problem som man annars kan ha.

Liknande ämnen

  1. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 18:01
  2. adsl 2
    Av larsjon i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 09:02
  3. combo boxen kopplas till kortet
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 06:12
  4. adsl fråga
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 07:08
  5. Telia ADSL
    Av IceBird i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 13:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss