Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: De har tappat hjärnan!

  1. #1

    De har tappat hjärnan!

    Biobränslen Skattefria biobränslen för
    uppvärmning kommer att beskattas från
    årsskiftet. Orsaken är att det saknas
    ett godkännande från EU-kommissionen.
    Företag som säljer biobränslen är de
    som främst berörs av beslutet, skriver
    riksdagen i ett pressmeddelande. :evil:

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Det får väl heta VEDSKATT :roll: :shock:

    Mvh Kalle

  3. #3
    ursäkta mig men
    vi är ju med i eu
    jag röstade nej
    våra riksdagspolitiker har ju inte någon
    verklighetsförankring de har ju
    ett arvode för det dom skall utföra
    d.v-s. bara inte drabbar mig så får det kosta

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Biobränslen är ingen lösning. Oavsett om det blir skatt på det eller inte. Redan idag är det brist på träd som blir papper i europa. De är så förbannat löjligt att dom snackar om att vi måste fixa mera biobränslen.

    ibi vill du ha gratis energi, då är det vätgas som gäller.

    Enda som behövs för att fixa detta är elström och vatten (går bra med saltvatten också). Sedan behöver man en liten anläggning som fixar fram vätgasen när det går. Skaffa ett litet vindkraftagg så får du ström du behöver. Och använd regnvatten t.ex.

    Sedan är det bara bränna gasen i pannan till huset för att få värme.

    Framtiden är vätgas och INTE biobränslen. Men jag vet varför politiker inte gillar detta. Det kommer bli skitsvårt att införa skatt på det (i alla fall hög skatt). Då kommer folk börja "bränna" hemma.

    Redan nu finns det sådana aggregat att köpa från japan

    Plus det finns färdiga bilar som drivs på vätgas. Såg en dokumentär (som dom inte visat på svt). Att utvecklingen är nästan klar. Så massproduktion av vätgasbilar kan dra igång om några år.

  5. #5
    Energiexperten DennisOlof har löst Sveriges energiproblem.
    Äntligen!

    mvh
    Dickus
    7.62mm - One size fits all. xx/

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    HEHE, maximus nej då. Men jag antar att dom flesta håller med.

    Det är ju lite märkligt att man satsar på biobränslen som inte är så lätt att framställa. Vätgas är ju ett bättre alternativ.

    Visst nya bilar behövs och mycket annat men å andra sidan om det tar 20-30år att ställa om så är det inte så farligt. Problemet är att man måste börja nu för att efter tiden ovan ha fasat bort de flesta bensindrivna bilar osv.

    Blir ju tokigt om man blir beroende av biobränslen och måste odla skog m.m. som galningar för att få soppa.

    När ändå all energi från början kommer från solen på ett eller annat sätt. Men de är klart jag antar att det är därför politiker inte gillar vätgas, är svårt att kontrollera då man kan "bränna hemma" själv så att säga DD

    Men vem vill inte de, gratis är ju grymt bra. Plus att inte tala om alla andra fördelar. Distribuerad energiproduktion istället för centralicerad som vi har nu.

    De är lite svårt att förklara allt men om ni såg den där dokumentären jag såg, blir man helt paff. Allt är redan klart, bara börja bygga och köra igång.

    Jag kan dock inte lägga upp den filen här av risk för att bli utsparkad (copyright och sura comhit admins


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Varför skulle det inte vara skatt på biobränslen?
    Vi betalar ju skatt för allt möjligt skit som vi både måste ha och som är "miljövänliga".

  8. #8
    eviln! Vad värmer du dit hus med?Mvh

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    Värmepump som jag miljöskattas elen fö samt att jag får högre taxeringsvärde med värmepump än ett kolkraftverk i källaren.
    Så nej, jag förstår inte varför man inte ska beskatta pelletesbrännare på samma sätt (om man tycker det är okej).

  10. #10
    För pellets är sopor som mals ner överbliven spån o bark. Gör de inte det så blir de kvar över allt o man kan vell inte göra sågsponskivor av allt.Tror du att (kolkraftverk) får inte högra taxeringsverde.Men kanse du har en årsinkomst på en milijon då spelar vel ingen roll vad man skatas för.Eller du bryr dig inte du bara akcepterar alting för du eldar bara för 100kr som vissa gör det?Hyr mycket blir det 100kr varje dag? Mvh

Liknande ämnen

  1. Tappat undertexter
    Av chrillerobertsson i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 21:52
  2. Tappat kanaler
    Av dobdob i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 17:32
  3. tappat hd
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 13:54
  4. tappat kanaler
    Av bomm i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss