Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: IE 7-Och nu ångrar jag det!

  1. #1

    IE 7-Och nu ångrar jag det!

    Installerade IE7 men vill ha"tillbaka" mitt "gamla" IE6(tror jag hade det).Kan jag helt enkelt avinstallera IE7:an och då räkna med att få tillbaka det gamla med automatik?Eller vad händer?

  2. #2
    Gjorde samma "misstag". Jag fick tillbaks IE6, men av någon anledning verkade IE7 finnas kvar, på något sätt. Inte samma ikoner, bokmärkena uppför sin lite annorlunda osv.

    Har försökt att hitta den IE jag hade innan, men verkar inte gå att installera, av någon anledning.

    Skumt!
    MC-buren MV-Coach.

    SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Skumt var ordet sa Bill ! Men kolla med gänget i Redmond så får ni nog veta att det är ingen bugg utan en feature. IE7 är där den ska vara & går inte att ta bort, Bill har än en gång lyckats lura er alla

    Och ni går på eländet varje gång :shock:
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Mmm det här är ett problem med windows, när man lämnade win 3.11 utförandet att alla program hade egna .ini filer osv.

    Har man väl installerat program som office, IE osv, är det nästan omöjligt att få bort dom helt från systemet även om man lyckas ligger det kvar skräp lite här och var.

    Jag antar linux är mycket bättre på denna front. Men de har ju varit lite microsofts grej att Integrera saker (jag hatar sånt).

    matkoh vi vet du gillar linux ok.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    I linux är det så att tar du bort binären & tillhörande konfigfil, så är programmet borta. Ofta räcker det med att bara ta bort mappen. Inget kladdande med "register" osv. Dessutom kan du använda valfri version, och du kan dessutom ha flea version igång samtidigt. Prova med det ni med Fönster. En relativt vanlig grej är att köra ex. Oracle 8, 9 & 10 samtidigt på samma Linux-maskin. I fönster har man problem att få EN version att funka.

    Så byt plattform & bli lyckliga
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    matkoh njae, byta plattform tror jag inte man blir direkt lycklig av.

    Båda har ju positiva respektive negativa grejer.

    Men för min del lutar det mer och mer åt att gå över till t.ex. Fedora. Inte för att jag måste men det känns som det inte händer så mycket med windows.

    Samt jag inte spelar så mycket spel nuförtiden, jag kommer dock köra windows + linux parallellt.

    Däremot håller jag på en del med video redigering och annat som kan vara svårt att göra i linux, dvs köra programen och så.

    Fast vad jag vet så kan man ju köra windows program i linux, inte windows spel men det här är ju bara vanliga program mer eller mindre, då går det bra.

    Vista tänker jag inte uppgradera till och framtida operativ för den delen, blir nog linux/unix mycket snart.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Klart man blir lycklig, när allting bara funkar & det ALLTID. Du behöver aldrig bekymra dig om virus (vad det nu är), säkerhetshål (läs IE), instabila programvaror (läs Office) osv.

    Och att det inte går att videoredigera i Linux är en myt, klart det går, och dessutom bättre.
    Sedan har du ex. stödet mot de nya Core-2 cpuerna, där eXtraProblem inte klarar av att skala mot båda kärnorna med mer än c:a 25% ökning av prestanda, och Linux kör 99% ökning. För att inte tala om alla applikationer som inte heller klarar av att tråda.

    Så är det, jag tillhör de lyckliga som INTE behöver använda Bills produkter alls, dock blir det säkert 10 minuter i veckan, som man måste krypa till korset
    Tidredovisningen kräver en Bill-maskin & IE (6) för att funka.

    Men jag jobbar på det !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8

    mozilla

    kära windowsnördar varför inte använda
    program som fungerar
    firefox o thunderbird
    är skitbra
    :P :P :idea: :idea:

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hälge hehe, jag kör Opera, har jag gjort sedan v5.1 kör bara explorer när man måste. Gillar den inte, har aldrig gjort.

    Netscape var bra eller Mosaik som den kallades för från början.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    för dom som behöver bill till nå enstaka grejer rekomenderar jag crossover office och i dom fall det inte funkar så finns vmware som du kan installera bill i...när de gäller webläsare ska det vara opera såklart.. testa nya 9.10 betorna...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss