Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: HDTV!

  1. #1

    HDTV!

    Nu har de äntligen fått tummen ur, nån som ska beställa?

    http://www.comhem.se/press/hdtv_061212.pdf
    // Sushi

  2. #2
    Tycker det va riktigt dyrt med HDTV-boxen
    3495 utan bindningstid och 1995 för 24 månaders bindningstid.
    För er som kommer fråga så kostar boxen 2495 med 12 månaders bindningstid.

  3. #3
    Japp, drar mig lite också med tanke på priset på boxen, vill helst ha en med PVR men då vet man ju inte hur länge man får vänta :P
    // Sushi

  4. #4
    Det har ju länge spekulerats i hurvida man behöver 3 hål i väggen eller inte för att kunna få HDTV när det väl kommer. Nu går de i alla fall ut med officiellt att så är fallet vilket innebär att alla som sitter med "snåla" fastighetsägare som inte vill uppgradera samt alla i villor som inte har det idag (som jag) inte kan få HDTV. Jag var i kontakt med comhem idag och fick det bekräftat. De uppgraderar inte enskilda villor vilket alltså medför att jag aldrig kan få HDTV från comhem.

    Man trodde inte de kunde bli mer usla än vad de redan är, men man får lära sig att när man har att göra med comhem så kan det alltid bli sämre.

    Parabol nästa.

  5. #5
    och tre hål i väggen måste man ha...
    Inte för att det finns någon teknisk anledning utan bara för att sälja mer antar jag.
    Suck!

  6. #6
    Robur, Antar att ni som samfällighet har avtal med comhem (Är så jag har hemma i huset) så om ni nu är fler så borde väl ni i samfälighete kunna göra en gemensam uppgradering....

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Mangeman
    Robur, Antar att ni som samfällighet har avtal med comhem (Är så jag har hemma i huset) så om ni nu är fler så borde väl ni i samfälighete kunna göra en gemensam uppgradering....
    Nä.. jag sitter i styrelsen i vår samfällighet och hos oss har alla villor separata avtal med comhem. Om det vore så att samfälligheten hade ett avtal och vi reglerade avtalen till fastigheterna internt gick det nog att lösa som du säger. Tyvärr har jag redan kollat detta med comhem i egenskap av representant för vår styrelse men fick nobben.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Robur det är ju bara för att dom flesta inte bryr sig om HDTV. Jag tycker det är beklagligt att det inte har kommit längre, HDTV, i Europa.

    I USA finns det jättemånga HDTV kanaler numera och dom kör på 720p, det blir riktigt bra bild.

    Här är det en samfällighet också, vill vi ha HDTV kan vi endast ta emot det, göra om signalen och skicka ut i det analoga nätet (130 hus). Å andra sidan är jag numera teknikansvarig samt har ekonomiansvaret i föreningen.

    Med lite tur så kommer vi inom ett år börja bygga ett MF-nät (se www.macab.se för mera info) då kommer alla kunna se precis vilkan kanaler dom vill samt att vi fortfarnde kan mixa in analoga kanaler (basutbudet i marknätet t.ex. som är gratis) plus andra special kanaler

    Vi kör "Intern TV också, Info TV". Trevligt man kan visa filmer och göra allt möjligt (även om just detta inte är lagligt)



    Enda sättet att få HDTV är att skaffa parabol. Jag tror inte Comhem kommer köra ut HDVT i framtiden, det finns nog helt enkelt inte plats i kabeln, dom måste nog ta bort flertalet andra kanaler och det tror jag inte dom vill.

  9. #9
    Gäller att bo på rätt ort och i rätt fastighet också:

    "Nu lanserar Com Hem nästa generations tv, HDTV, i Stockholm (ej i före detta UPC-hus), Göteborg, Malmö, Ystad, Sundsvall och Linköping. På övriga orter planerar vi lansering av HDTV under första halvåret 2007. "

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    LOL, de var ju jättesnällt mot alla som inte "råkar" bo på rätt ställe, snopet.

    Vilka kanaler gäller det, roligast vore ju om det var SVT HD dom lanserar, värdelöst

Liknande ämnen

  1. Dreambox DM 500 HD vs DM 800 HDTV PVR ?
    Av hoggan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 15:49
  2. Cd-hdtv?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 11:45
  3. hdtv box
    Av wumpscut i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 12:48
  4. va säger man ..cd hdtv.
    Av toy i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 13:22
  5. Hdtv?
    Av Zyxilon i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-02, 14:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss