Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Lyngbox

  1. #1
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger

    Lyngbox

    Fick precis ett samtal från en god vän till mig inne på Satpro i Malmö... Han berättade om en ny box som är på väg ut på marknaden... Den kommer inte att börja säljas förän Februari/Mars nästa år... Men efter vad han berättade är det en riktigt bra mottagare...

    Den är svensk tillverkade och utvecklas i sammarbete med Lyngsat.com... Vilket gör att man kommer kunna uppdatera sina kanallistor från deras hemsida... Den är HDTV klar och har HDMI utgång...

    Detta är alltså inget allternativ för Dreambox utan den riktar sig mot vanliga användare som vill ha en bra box och inte det skitet som Canal Digital skickar ut...

    Sen att den har grym design gör ju inte saken sämre...




    Lite teknik info

    Technical Features
    HDTV support (720p and 1080i)
    Supports H.264/MPEG-4 AVC and MPEG-2
    Inbuilt tuners for both satellite TV (DVB-S/DVB-S2) and terrestrial TV (DVB-T)
    Internal slot system which makes it possible to install an additional tuner card
    4:3 and 16:9 TV screen format support and teletext decoding
    Dual Common Interface slots for usage with pay-TV-channels
    PVR functionality with inbuilt hard disk
    Possibilities to store recordings on an external DVD-recorder connected with USB2
    DiSEqC 1.1 and 1.2 support for controlling LNB and motorised dish
    Remote control as standard and a wireless remote keyboard as accessories
    Channel selection by typing the name (or the beginning of the name) of the channel on the keyboard
    View images from a digital camera connected to the LyngBox
    The LyngBox can store up to 50000 channels

    LyngBox Special Features
    Free access to all LyngSat Network services (LyngSat, LyngSat Guide and LyngSat Maps) with exclusivity to the LyngBox. No other receiver has access to these services
    Always corrects channel names, not relying on service names in the DVB stream
    Family user profiles and parental lock. Each user can have their own selection of channels based on countries, languages and genres which will be updated automatically

    Interfaces
    DVB-S2 input
    DVB-T input + output (pass-through)
    Expansion slot for additional tuner card
    2 Common Interface slots
    HDMI-output.
    Component output
    Composite output
    SCART output (RGB and composite)
    S/PDIF optical output with AC-3 support
    Stereo audio (2 RCA)
    4 USB 2.0 ports
    Ethernet connection (100BaseT)

    Hardware Specifications
    Size (WxHxD): 384x83x256 mm
    STi7100 CPU (three cores: 1x266 MHz, 2x400 MHz)
    96 MB System Memory
    160 GB Hard Disk
    OLED front panel display

    Guarantee & Warranty
    The LyngBox has a two years limited guarantee

    För mer info kan ni gå in på http://www.lyngbox.com/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #2
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Ha Ha Ha brå jobbat T-bird

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=20164 :whistle:
    Jaja du e så dutti så... :P Jag bara förnyade och fyllde på informationen :P
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Det är ju ungefär samma saker som tidigare sagts om vad boxen innehåller. Lät närmast som reklam det här. JAg vidhåller vid det jag tidigare sagt.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Reklam vill jag inte kala det... Snarare att jag missat att det redan postats info om den här... So all my bad
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Den burken har börjad säljas nu. För det hiskeliga priset 679€.
    Man får lätt 2st. HD boxar av annat fabrikat för dom pengar.

    Mvh Kalle

  8. #8
    Jag läste en användar recension av den och det var mycket på minus kontot.

    En satentusiast känner sig nog väldigt låst eftersom mycket av funktionaliteten går via lyngsat, funkar kanske perfa för en "svenne" som inte orkar tänka själv
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Såvitt jag ser det går det inte att göra ett skit med den här boxen. Det är inte precis något som är gjort för att förgylla vår lilla satellithobby.

Liknande ämnen

  1. Lyngbox, ny svensk top of the line box kommer snart!
    Av T-bird i forum Övriga mottagare
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 17:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss