Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kommer inte åt internet, släggvarning på Zyx 662HW-61

  1. #1

    Kommer inte åt internet, släggvarning på Zyx 662HW-61

    Stora problem och svordomar...
    Kommer inte åt internet med mitt Zyxel 662HW-61och db7020, på något vis släpper den inte ut min 7020 på nätet, har 3datorer och xbox som funkar hur bra som helst genom router/switchen men inte db:n, har även provat en 500 med samma resultat.
    Jag har nog provat alla tänkbara lösningar, det är inget fel med boxarna (kollat och verifierat hos en kompis, då flyger dom ut direkt, han har nån enklare D-link).
    Provat med dhcp,fast ip, jag kommer åt boxen hur bra som helst på LAN:et ftp, ping, webbrowser allt funkar, det verkar som routern är lite för avanserad, det måste finnas nån liten grej som är för säker, har provat att slå av brandväggen, portforward mm.

    Lurade lite på Nameserver adressen men om jag kör ipconfig/all från datorn så ser jag ingen adress mer än (fec0:0:0:ffff::1%1) och 2%1 och 3%1, så i dagsläget står den på default 192.168.1.1

    Det börjar att ta slut både på ideer och motivation, snart åker släggan fram.

    Jag har Telia bredband med dynamisk WAN
    dhcp adresserna i routern börjar default från .33 jag har satt statisk .10 på boxen.
    Allting verkar helt skysst ändå går det ej.....

    Pleas help om någon är bra på nät/routerproblem

  2. #2
    Kolla kabeln? Eftersom allt annat funkar .

  3. #3

    Re: Kommer inte åt internet, släggvarning på Zyx 662HW-61

    Citat Ursprungligen postat av Sah
    Lurade lite på Nameserver adressen men om jag kör ipconfig/all från datorn så ser jag ingen adress mer än (fec0:0:0:ffff::1%1) och 2%1 och 3%1, så i dagsläget står den på default 192.168.1.1
    Om 192.168.1.1 är din router så ska väl den adressen vara gateway och ange telias dns servrar för nameserver
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4

    RE

    Kabeln är ok, alla enklare grejer är kontrollerade....
    Vad är ip nummret för telias dns servrar?
    Får ju inte fram det, måste jag ringa till telia...?

    Det måste vara nån inställning som man normalt inte behöver tänka på.......

    __________________________________________________ ___

    Problemet löst fick manuellt skriva in DNS adressen i routern efter att jag ringt till Telia och fått den/dom

Liknande ämnen

  1. Kommer inte in Cs'n
    Av erhan_18 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:27
  2. Yahoo och ebay- kommer inte ut där??
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:15
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss