Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: byte av grafikkort

  1. #1

    byte av grafikkort

    Hej
    Har fått ett problem när jag böt grafikkort, jag hade ett ati radeon kort innan och så köpte jag ett geforce kort jag avinstallerade alla drivrutiner till ati kortet,men i bland så vill datorn inte hitta mitt nya grafikkort och då får jag installera om drivrutinerna med cd skivan som följde me till geforce.vad göra börjar bli irriterad fattar inte varför de inte vill funka
    jag kör med xp pro
    :?

  2. #2
    man bör installera om xp när man byter grafikkort

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Ripleyonline
    man bör installera om xp när man byter grafikkort
    Eh? Du överdriver inte lite nu va?

    edit:

    axl vad är det för kort du köpt? Har du testat att ladda ner senaste drivrutinen från nvidia istället för att köra den du fick med på skiva?
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  4. #4
    jag har köpt ett geforce n7600 gs

  5. #5
    Testa som Johan säger å hämta de senaste drivarna från nätet. Det är ju inte säkert att de som ligger på skivan är de mest aktuella.

    El L :lol: kk :lol:

  6. #6
    Kolla bara för säkerhetsskull att att kortet är ordentligt nedtryckt, Sitter den i samma AGP kortplats som det förra kortet satt i..

    Här har du länken till senaste drivrutinerna ialafall:

    http://support.asus.com/download/dow...N7600%20Series

    Om inget av dessa råd hjälper, kan du som Ripleyonline sa Installera om Windows.

    Hjälper det fortfarande inte så kan du höra med supporten, de kan va nån defekt på själva greffe kortet.
    Det är inte det vi läser som gör oss lärda utan det vi kommer ihåg!

    http://aktivist.se/fullbanner.jpg

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Hålle rmed Anders_79, ta ut kortet och installera om det, dvs kolla att det sitter ordentligt i kontakten.

    Du kan även "nollställa" biosen ifall det fanns specifika inställningar där till just ATI kortet.

    Därefter bara köra igång maskinen och installera senaste drivrutinerna från Nvidia, du behöver inte avsintallera de tidigare drivrutinerna, bara installera över.

    Sedan borde det funka.

    Har du riktig otur kanske du måste installera om ifall windows har blivit knasigt, men det ska ju vara sista utvägen.

  8. #8
    tack för alla förslag jag ska prova dom senare i kväll återkommer hur de gick

  9. #9
    Ifall det som förslagits innan inte hjälper så föreslår jag att du tittar efter ifall det finns upgraderingar av BIOS på ditt moderkort eftersom vissa moderkort inte klarar att hantera en del grafikkort fullt ut utan att man uppdaterar BIOS. Det brukar stå under "What's new"-informationen om BIOS-uppdatering på moderkorts-tillverkarens hemsida.

    Kom ihåg att det finns vissa risker med att uppdatera BIOS. Om du vet hur du ska göra en uppdatering av BIOS, så bör låta bli eller låta någon annan som vet hur man gör uppdater BIOS.

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Bra tips, husmor de hade jag glömt. Uppgradera bios är bättre än att installera om windows ifall det fixar problemet.

    Minns nu att det finns vissa grafikkort som man behöver bios uppgradering till för att det ska funka ordentligt.

    Gäller oftast om man köper ett nytt grafikkort som var bland de första i tillverkningsserien. Det brukar ju komma flertalet uppgraderinger inom 6-9månader oftast. Dom hittar småfel som dom fixat till osv.

    De viktiga med bios uppgradering är att man gör rätt, men nummer 1, RÄTT bios till RÄTT moderkort.


Liknande ämnen

  1. Hjälp med byte av grafikkort
    Av jaka i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 08:36
  2. Vilket av dessa grafikkort är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:29
  3. grafikkort
    Av axl i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:25
  4. grafikkort
    Av djam i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-12, 04:11
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss