Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Box med dubbla tuners

  1. #1

    Box med dubbla tuners

    Finns det nån box i nuläget så man får in både analoga och digitala kanalerna?

  2. #2
    Kanske en 7025 med en DVB-C tuner och analogt via RF in?

    hmm

    //snake

  3. #3
    Det är bara dom gamla boxarna som har analog tuner, tror inte att det någonsin kommer att tillverkas igen för det är väl bara ComHem som är så korkade så att dom inte har alla kanaler digitalt
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    T-bird håller med, de är ju ganska dåligt att vissa kanaler bara finns analogs.

    Däremot är det bra att det fortfarande finns ett basutbud av analoga kanaler.

    Däremot är comhem ganska korkade som inte digitaliserar alla kanalerna och ger ut någon standard box för att kunna ta emot basutbuded (det i dagsläget analoga) fast då i digital form. Då får man bättre bild, ljud och säkert många andra problem skulle försvinna.

    Det är inte så bra att mixa analogt och digitalt i ett TV nät. De kan ställa till problem

  5. #5
    Vilken modell ska man leta efter då om man vill ha en som tar emot både digitalt och analogt?
    Tänkte om det finns nån som är bättre än dom andra... Rabbla gärna dom modeller som fixar detta...

  6. #6
    Gammal Sagem 44? tror jag, finns på blocket för 2-300 :-

    Ev gammal macab, har för mig att den också hade analog tuner, minns jag fel så är det säkert någon som rättar mig :wink:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av T-bird
    Gammal Sagem 44? tror jag, finns på blocket för 2-300 :-

    Ev gammal macab, har för mig att den också hade analog tuner, minns jag fel så är det säkert någon som rättar mig :wink:

    Jodå,Macab DCB-101 klara båda formaten OCH har RF-modulator,så att jag kan kolla på alla mina bildkällor från sovrummet. Än så länge står den sig rätt bra även om man saknar både PVR och dubbeltuner.

    Och den har inga "barnsjukdomar" :-)

Liknande ämnen

  1. Dubbla tuners --> Titta och spela in?
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 13:15
  2. Dubbla tuners?
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 12:43
  3. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:55
  4. DVB-S med dubbla tuners ?
    Av LancelotSweden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 16:11
  5. dubbla tuners?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-09, 14:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss