Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: hitta undertexter

  1. #1

    hitta undertexter

    har laddat ner en klassiker ROCKY 4 men har letat överallt efter swsub till filmen men hittar ingen, vet någon var man hittar den?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Vet inte vart du hittar dem.

    Offtopic:

    Varför är det så många som jämt vill ha swesub till filmer och annat ?

    Jag kan förstå om det är till filmer med utländskt språk och där dom pratar grötig dialekt kanske (som trainspotting). Men annars behövs det ju inte.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Vet inte vart du hittar dem.

    Offtopic:

    Varför är det så många som jämt vill ha swesub till filmer och annat ?

    Jag kan förstå om det är till filmer med utländskt språk och där dom pratar grötig dialekt kanske (som trainspotting). Men annars behövs det ju inte.
    Kanske om man inte kan det språk som filmen är på? Inte sådär jättehöga odds på att det är anledningen...

    och ja, det finns de som behöver anstränga sig lite extra för att hänga med i även engelska...

    Edit: Kollade lite, men hittade inget. Har du snabb lina kan du ta ner en DVD-iso på filmen istället. Såg att den finns med svensk undertext på thepiratebay bl.a.

  4. #4
    hur gör man för att få ihopå avi fil + subfilen till en enda fil
    ______________________________________________
    http://www.comhit.net/images/bars/gratis-bar.gif

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ElFeo jo det är klart, för dom som har problem med språket.

    Men ibland blir jag ändå lite förvånad när många "yngre" idag säger att dom vill ha swesubs till filmer osv.

    Är inte engelska undervisningen i skolorna mycket bättre numera än vad den var förut, för på min tid var den riktigt usel.

    Jag kan engelska ganska bra, mycket tack vare att jag tittare på tecknat och engelska program osv, när jag var liten. Vi hade parabol.

    Men precis som med alla språk kan man bara det dagliga språket, det finns ju så många ord till det mesta.

    T.ex. de som man brukar kalla "fackspråk" som inte insatta förstår oftast.

    Aja sak samma.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof
    Vet inte vart du hittar dem.

    Offtopic:

    Varför är det så många som jämt vill ha swesub till filmer och annat ?

    Jag kan förstå om det är till filmer med utländskt språk och där dom pratar grötig dialekt kanske (som trainspotting). Men annars behövs det ju inte.
    Kan finnas flera anledningar till det, som vi "vanliga friska" människor inte tänker på! Finns ju faktiskt de som är döva. Så låt de som vill ha sub få ha det, utan dessa kommentarer, thx!

    majos

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av magnus
    hur gör man för att få ihopå avi fil + subfilen till en enda fil
    Det tror jag inte går, eller menar du att koda in texten? Det är inget man vill göra egentligen eftersom det inte går att välja bort. Men det kan göras enkelt med plugins i tex virtualdub, fast man måste koda om hela filmen.

    Om du bara vill ha texten och filmen i samma fil kan det göras genom att använda matroska istället för avi. Då kan man även lägga in kapitel, flera ljudströmmar och undertexten och mycket annat.

  10. #10
    Om du vill göra den till en dvd så använder du dig av ett litet program som heter convertXtodvd, då "bakar" du in suben till filmen.

Liknande ämnen

  1. Undertexter VLC
    Av jimihendrix i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 23:28
  2. Undertexter CD och V**S*T
    Av RolandS i forum DGStation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 18:55
  3. Undertexter, en URL.
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 20:47
  4. DVB-undertexter i SVT...
    Av erikbrannlund i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 14:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss