-
Färsking
CD skärp er!
Köpte och fick hem CDs HD box idag och till min stora och besvikna förvåning så går inte boxen att använda med en 4-vägs switch, föränn 1 feb!, då nya uppgraderingen gjorts av boxarna! Allt enligt CDs tekniska support. Man blir ju helt mållös!
Kollade för säkerhets skull med Viasatboxen att jag hade signal på alla fyra huvudna och visst det hade jag(tänkte att stormen kunde ha spökat). Kollade därefter att inte Thor hamnat fel i matningen, men icke, inte en signal så långt ögat nådde. Tänker vara utan CD i 3 veckor, vägrar gå upp på taket och dra ner en förbaskad kabel till bara för att CD släpper ut rena prototyperna på marknaden. Min gamla Nokia 9780 funkade f-n bättre. Ursäkta men jag blir bara så trött på CDs nochalanta stil. Viasat är långt mer tillmötetsgående. Bara ett ex, har inte bindningstid på varken Viasat eller CD, vilka tror ni har 30 dagars bytes rätt på kanalpaket UTAN att man blir buden vid just det paketet? -Viasat. Gör jag samma sak med CD, tex byter från Familjepaketet till Total är jag totalt låst. Hycklare!
Anyway, tillbaka till mitt ursprungliga problem, någon som har något tips? Eller varit med om samma sak?
Ha det Boys and Girs
Lite nya nyheter i ärendet:
Supporten verkar vara ett gäng smånorrlänningar(inge illa om norrlänningar) som inte vet vad dom snackar om på CD.
Problemet var inte switchen utan att min box inte var registrerd i min kundbild. Köpte nämligen boxen på annons och den person jah köpte den av var tvungen och avregistreras från boxen, vips så funkade det MED switch vilket var en omöjlighet enligt deras support, nåja kidsen får ju jobb iaf. För övrigt är jag helnöjd med boxen.
Ha det
Tar tillbaka det där med nöjd med boxen. En Nokia 9780 är bättre än CDs HD box, vid närmare tanke är min gamla moviebox bättre än denna prototyp box. Ni som inte köpt en box ännu, köp en Humax HD box istället och en Conax modul.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler