Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Lägga ihop mappar

  1. #1
    Spidde
    Gäst

    Lägga ihop mappar

    Någon som vet om det finns något program till windows där man kan lägga ihop fler mappar till en. Säg att jag har innehåll i fler mappar som jag vill ha till en mapp utan att flytta innehållet.
    Och inget tjafs om linux å dyligt.

  2. #2
    Tja, du kan ju alltid skapa en ny mapp å sedan kopiera de mappar du vill ha in till den nya mappen.
    Kanske inte var så du menade, men det var så jag uppfattade det. ;-)

    El L :lol: kk :lol:

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Nej det var inte så jag menade. Mapparna ligger i olika hårddiskar. Allt innehåll i de får inte plats på 1 hårddisk.

  4. #4
    Då förstår jag inte riktigt hur du menar?
    Om nu inte mapparna på de olika diskarna får plats på en hårddisk. Hur skulle då en mapp med alla mappar få plats på en hårddisk?

    Du får förslagsvis rara dem med WinRar, men du måste ju likt förbannat packa upp dem för att få åtkomst till dem.

    El L :lol: kk :lol:

  5. #5
    Tror han menar att han vill komma åt alla prylar från en mapp..

    Då får han göra genvägar till det han vill ha och lägga det i en och samma mapp

    Markera de mappar eller filer du vill gära genväg till och högerklicka på musen så fins det väll ett alternativ som säger typ "skapa genväg" sen får han lägga genvägarna i den mappen han önskar att samla sina genvägar

    Knökigt skrivet men han borde nog förstå

  6. #6
    Jag brukar använda windows filsökfunktion om jag vill göra detta tillfälligt (typ om jag har mp3or i flera kataloger). Kanske går att skapa en genväg till en sökning på något vis?

  7. #7
    Spidde
    Gäst
    Nja dizzy det funkar inte heller.
    Går man till den mappen med genvägen i så ser man bara genvägen inte filerna.
    Skall ha det s att man kan ladda upp filerna utan att behöva bläddra i en massa mappar.
    En mapp med filmer istället för 5-6 mappar på olika hårddiskar.

  8. #8
    Jag har blivit slagen på fingrarna förr, men jag har svårt att se att detta går att göra. Skulle vara någon tredjepartsprodukt, fast den måste vara ganska ordentligt integrerad i windows eftersom jag förmodar att du vill komma åt denna "virtuella" katalog från vilket program som helst (eller i detta fallet typ dc?)

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Gissa i vilket O/S en sådan funktion ingår !
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av matkoh
    Hmmm.

    Gissa i vilket O/S en sådan funktion ingår !
    Vista :lol:

Liknande ämnen

  1. slå ihop pdf filer.
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 06:28
  2. Mounta mappar på datorn
    Av patman i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 20:29
  3. Dela fler mappar?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 15:22
  4. Skriv skydade mappar
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 20:05
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 10:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss