Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Fria kanaler

  1. #1

    Fria kanaler

    Hej! vi är ett gäng på 11st som har köpt en varsin dreambox.
    Tyvär så är de ingen av oss som har hållit på med varken linux eller cardsharing.
    Därför är de en anna kille som ska hjälpa oss att komma igång,problemet är bara de att han är väldigt svår att få tag på.
    Han har lagt in nån form av prog. i alla boxar så nu väntar vi bara på att han ska bli färdig med servern snart.

    Nu till frågan. Kan man inte titta på dom fria kanalerna utan att servern är inkopplad?
    Man vill ju inte ladda in nånting i dreamboxen som förstör de han har lagt in. Nu när vi har fått väntat i tre och en halv månad.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo ni kan titta på fria kanaler men det är ganska få.

    http://www.lyngsat.com/

    Där finns listor över fria kanaler.

    Och vänta i tre månader, näää de tycker jag inte ni ska behöva. Varför inte betala pengar så kommer han säkert och fixar det ?

  3. #3

    Re: Fria kanaler

    Citat Ursprungligen postat av kotten1
    Hej! vi är ett gäng på 11st som har köpt en varsin dreambox.
    Tyvär så är de ingen av oss som har hållit på med varken linux eller cardsharing.
    Därför är de en anna kille som ska hjälpa oss att komma igång,problemet är bara de att han är väldigt svår att få tag på.
    Han har lagt in nån form av prog. i alla boxar så nu väntar vi bara på att han ska bli färdig med servern snart.

    Nu till frågan. Kan man inte titta på dom fria kanalerna utan att servern är inkopplad?
    Man vill ju inte ladda in nånting i dreamboxen som förstör de han har lagt in. Nu när vi har fått väntat i tre och en halv månad.
    1... Fria kanaler till vad? Satellit? och isåfall vilka satelliter? Kabel? Boxer?
    2... Ni är alltså 11 loosers utan abbonemang som vill se gratis TV och förväntar er att någon ska tycka synd om er eller.. ?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    1.. Ja Fria kanaler tex. tv1 kanal2 de finns säkert nån nosrk kanal ochså eller? på sirius eller thor.
    Jag får ju in kanal listan,och de finns nån form av
    EPG i den får man ser ju vilka program som dom sänder på tex tv1.
    2... Loosers får du väl tycka om du vill men jag förväntar mig inte att nån ska tycka synd om oss.
    Jag försöker mig bara sätta mig in i de hela så man kanske kan fixa serven själv.

    Ja DennisOlof vi ska betala han pengar men eftersom de drar ut på tiden så kanske jag fixar serven själv.

  5. #5
    Svt har inga fria kanaler på satellit, det måste alltid finnas ett kort någonstans och anledningen är upphovsrättsliga.

    Kolla själv om du hittar nått av värde men det finns inte många FTA kanaler på Thor o Sirius som är värda att titta på
    Thor
    Sirius
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Om ni är 11 st kan ni väl organisera er sharing själv, skaffa kort, dela ut och dela på kostnaden. Inte direkt komplicerat.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kotten1 jaha, men varför inte försöka fixa det själva då. Eftersom ni ändå måste vänta skadar det ju inte att utreda frågan själv.

    Det finns mycket guider å information om hur man gör, speciellt här på comhit forumet, dessutom om ni redan köpt boxarna, då är det bara låna en box av en annan person. Skaffa kort, en switch för att litet närverk och börja labba.

    Sedan när man fått ihop det fungerande, bara låna en till box av nästa person och koppla in, joxa runt med det så man förstår hur det går till.

    Sen är det klart bara börja dra kablar eller vad ni nu ska göra.

  8. #8
    Du har rätt T-bird de är ju bara skit kanaler om man inte har nå kort.

    Kan man koppla in boxen i en pc för att titta vilket program eller vad de heter som är in lagt in den.
    Jag kör windovs xp home på min pc.

    Men vad jag har förstått så ska man ha nån form av linux i serven.
    Vilket linux prg. är lämpligast.

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kotten1 ja det går bra, det kvittar om man kör linux / windows

    Däremot behöver man en kabel tror jag, har för mig jag läste att det var säkrast köra via nullmodems-snöre om man skulle uppdatera boxen.

    Och i dreambox så kört linux, eller en bantad form av linux. Kolla guiderna här lite, var inte rädd för att laborera lite. De är inte så farligt.

  10. #10
    OK.. DennisOlof! ska skaffa en kabel men vad menar man med en nullmodems-snöre?
    Är de en rak eller korssad kabel?

    Ursäkta mina dumma frågor men om man inte frågar så får man heller inget veta...

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler via parabol?
    Av Glondim i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 19:32
  2. fria kanaler nokia98002s
    Av patte1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 22:27
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 06:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 18:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 18:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss